טיפול במחבלו/ או אסיר המשך ל 1928
שלום רב ! תודה על התשובה והפניה למקורות ,המקורות שהופנתי אליהם לא ענו על השאלה . זאת אומרת רצתי לראות התייחסות הלכתית ליחס טוב ונאה
כתוב בקצ"ש: "הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא, שהרי אי אפשר שיבין או ידע דבר מידיעת הבורא והוא חולה. לפיכך צריך להרחיק אדם את עצמו מדברים המאבדין את הגוף, ולהנהיג את עצמו בדברים המברין את הגוף, וכן הוא אומר "ונשמרת מאד לנפשותיכם" (מתוך הקצ"ש של הרב שלמה גאנצפריד זצוק"ל, סימן ל"ב סע` א`) יש כל מיני סוגי חומרי נפץ למיניהם, בניהם יש גם כאלה לנוער, כמו "חזיז ערבי" "בומים" וכל מיני. יש מאלה שהם יחסית פחות מסוכנים(מותרים לפי החוק הישראלי) למשל "בומים", ויש כאלה שיותר מסוכנים כמו "חזיז ערבי" (אסור לפי החוק הישראלי), האם בכל הדברים הללו אסור להתעשק, אם אפשר אני מבקש שתרחיב לי קצת מה מותר או אסור. דבר שני, כשאתה רואה חברים שעושים את זה, מה תעשה?, אני ראיתי וכל הזמן אמרתי להם לא והזהרתי אותם, וגם פעם העפתי את אחד מהדברים האלה ויצא כמעט כל חמר הנפץ, אך אני די פוחד שירביצו לי, אז אפשר לאיים שנגיד להורים, אבל אצל חלק יש בעיה, ההורים מסכימים לדבר, אז מה צריך לעשות? האם באמת צריך להלשין להורים ולדאוג שאחרים לא יעשו? האם באמת צריכים למנוע כי לפעמים זה מסכן את עצמי (אולי הדבר יפגע בי כשאנסה למנוע או שירביצו לי)? בכבוד ובתודה מראש כיתה ה` בבקשה תענה לי בקרוב!
אוריאל היקר
קיים חשש אמיתי לנזק מהפעלת חזיזים ובומים למיניהם.
ראיתי כר ילדות שהתעוורו ואבדו עיניים, וגם כאלה שנקטעו להם אצבעות.
לכן הכלל חייב להיות חד משמעי.
והכלל הוא: עליך לפעול בהתאם להנחיות הנהלת בית הספר והמורים.
ולהקפיד לשמוע בקולם בלי קונצים.
שלום רב ! תודה על התשובה והפניה למקורות ,המקורות שהופנתי אליהם לא ענו על השאלה . זאת אומרת רצתי לראות התייחסות הלכתית ליחס טוב ונאה
יש לי שאלה לקראת יום כיפור,אני מקווה שהמענה יתקבל בזמן.. בצומות האחרונים לא צמתי מלא(היה לי היתר לשתות בשיעורים) כי הייתי בשמירת הריון,ואחר כך הנקתי
בס"ד השלום והברכה! האם נכון הדבר שגירוד הקרקפת נחשב לטומאה ויש ליטול ידיים אח"כ? אם – כן, כיצד(כמה פעמים)? תודה רבה!
הפניה היא לגבי צום ביום כיפור. אני צמה שנים, לפני יותר משנה התעוררה בעיה רצינית במערכת העיכול שלי, לאחר בדיקות מה שיש לי זה תסמונת