טבילה אחרי כריתת רחם
השלום והברכה.לפני כחודש עברתי ניתוח לכריתת רחם.בזמן האישפוז בביה"ח הייתי במחזור ואז לאחר כמה ימים עברתי את הניתוח. האם עליי לטבול במקווה ואם כן ,מתי?
אני אחרי שבוע 42 להריוני והעובר עדיין בפנים. אין מצוקה עוברית, משקלו סביר, דופק תקין, תנועות תקינות ויש מספיק מי שפיר. המדיניות היום היא לשלוח לביה"ח לצורך זירוז מלאכותי את מי שעברה שבוע 42. חברה אמרה לי שהיא חושבת שיש עם זה בעיה הלכתית (התערבות בבריאה או משהו בסגנון). מה באמת אומרת ההלכה בנוגע לעניין זה?
ההלכה מתייחסת לשאלה זו רק אחרי ניתוח עובדתי/רפואי של המצב:
ניתוח כזה מראה עדיפות ברורה לזירוז ברוב המקרים הדומים. כי אם קיימת סכנה לחיי העובר עקב הזדקנות השיליה, (וזה בדיוק המצב משבוע 42 והלאה), ברור שעדיף להסתכן בסיכון רחוק שקיים בעצם הזירוז מאשר בסיכון קרוב מאוד של מוות עוברי.
השלום והברכה.לפני כחודש עברתי ניתוח לכריתת רחם.בזמן האישפוז בביה"ח הייתי במחזור ואז לאחר כמה ימים עברתי את הניתוח. האם עליי לטבול במקווה ואם כן ,מתי?
אני אמורה בשבוע 9 להריון לעשות ריקון חלל הרחם בעיקבות שק הריון ללא עובר האם התהליך גורם לי להיות נידה? אם כן איך עלי לנהוג?
שלום לרב במידה וכחלק מהתפקיד המוגדר בחוץ לארץ, מידי כמה זמן, רופא שיניים צריך להיות מוכן לטפל בפציינטים אשר באם לטיפול חירום emergency בשבת והוא
שלום האם נמצא אצלכם חומר על מה שמכונה בהלכה "נרבים" (עצבים) בעקבות קיום ההלכה או אורח חיים שומר מצוות? חיפשתי … ולא מצאתי… תאמינו. בברכה