The work of a Plastic, Reconstructive and Hand Surgery on Shabbat
Kvod HaRav, I am a religious Orthodox Jew living in Australia. I am a Plastic, Reconstructive and Hand Surgery Registrar. This means that I am
אני אחרי שבוע 42 להריוני והעובר עדיין בפנים. אין מצוקה עוברית, משקלו סביר, דופק תקין, תנועות תקינות ויש מספיק מי שפיר. המדיניות היום היא לשלוח לביה"ח לצורך זירוז מלאכותי את מי שעברה שבוע 42. חברה אמרה לי שהיא חושבת שיש עם זה בעיה הלכתית (התערבות בבריאה או משהו בסגנון). מה באמת אומרת ההלכה בנוגע לעניין זה?
ההלכה מתייחסת לשאלה זו רק אחרי ניתוח עובדתי/רפואי של המצב:
ניתוח כזה מראה עדיפות ברורה לזירוז ברוב המקרים הדומים. כי אם קיימת סכנה לחיי העובר עקב הזדקנות השיליה, (וזה בדיוק המצב משבוע 42 והלאה), ברור שעדיף להסתכן בסיכון רחוק שקיים בעצם הזירוז מאשר בסיכון קרוב מאוד של מוות עוברי.
Kvod HaRav, I am a religious Orthodox Jew living in Australia. I am a Plastic, Reconstructive and Hand Surgery Registrar. This means that I am
לכבוד הרבנים שלום רב!אני משמש כרב באחד מבתי החולים , ובמטבח – סירי הבישול מחוממים בעזרת קיטור. בשבת חלק מהסירים מופעלים ע"י פיקוד גרמא של
אני מעוניין לשאול שאלה בנוגע לצום יום הכיפורים. שני בנותי נשואות וב"ה בהריון. אחת בחודש השמיני והשניה בחודש החמישי. ההריונות, ב"ה, תקינים. כיצד עליהן לנהוג
לרב הלפרין שלום רב, לפני כשבועיים שלחתי שאלה לגבי שיטת הרב ולדנברג בקביעת רגע המוות (האם ניתן להבין מתשובתו בציץ אליעזר חלק יז סימן סו