The right to privecy and the right to information in a genetic mother's identity
Hi, I was a student at Schlesinger more than 15 years ago and I remember learning something that I now need to track down. I
שלום רב שמי ***,אישתי ב"ה נמצאת בחודשים הראשונים להריונה, ויום כיפור הבא עלינו לטובה מתקרב. אני יודע שההלכה אומרת שבמידה ואישה מעוברת מתאווה לדבא מאכל מסויים צריך לומר לה בשקט שהיום יום כיפור, ובמידה וזה לא מועיל צריך לתת את המאכל המסויים אלון היא מתאווה.כי במידה והיא לא תקבל את מה שהיא ביקשה זה יכול לסכן אותה. מס' שאלות : 1.מהם השיעורים של אכילה ושתיה' המותרים למעוברת? 2.האם ההלכה כוללת את כל חודשי ההריון או רק את השלבים המתקדמים יותר? אודה לך באם תישלח לי מראה מקומות לעו הלכות הנוגעות למעוברת ביום כיפור. לתשובתך המהירה אודה. בברכת שבת שלום ושנה טובה
1. פחות מהשיעור לענין השתיה: ברמה הפרקטית – עד 40 סמ"ק נוזלים (לאו דוקא מים)
2. ההלכה הנידונה נוגעת לכל שלבי ההריון מסוף השבוע השמיני לפי מנין הרופאים (היום ה-41 מההפריה). ויש פוסקים המתירים גם קודם לכן.
3. מראי מקומות מפורטים נמצאים בספר הייחודי נשמת אברהם, כרך ראשון, חלק אורח חיים, בהלכות יום כיפור.
את הספר ניתן למצוא בפורמט מקוון באתר מכון שלזינגר בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/db/NA.asp
Hi, I was a student at Schlesinger more than 15 years ago and I remember learning something that I now need to track down. I
שלום, רציתי לשאול מה הדין בתשעה באב לגבי אישה שהיא ב'ספק' הריון. אני אסביר- אינני יודעת האם אני בהריון ואני חוששת שאם אצום זה עלול
אם אובחנה אצלי וריקוצלה. ובספירת זרע התוצאות היו טובות. האם ראוי שאקפיא זרע שמא המצב יחמיר? באם כן, מה הפרוצדורה של לקיחת זרע להקפאה? בנוסף,
אדם ללא רקע רפואי, שעבר ב'שבת' דום לב והפסיק לנשום, ומבחינה הלכתית ורפואית הוא נחשב ל'מת', מותר על פי ההלכה, להתחיל לעסות את לבו ולבצע