התקן Gynefix לעומת התקנים אחרים
שלום, ראיתי שהרב ממליץ על התקן Gynefix. ברצוני לשאול מה היתרונות הרפואיים וההלכתיים של התקן זה לעומת התקן מירנה או nova-t. תודה.
מה הדין לגבי תרומת איברים (של אדם שנפטר) ככלל ותרומת לב בפרט? למיטב ידיעתי יש בעיה להוציא לאדם את ליבו – במצב שבו הוא עוד יכול לעבוד ולעזור בגוף אחר – כי יש בזה משום רצח לבעל הלב, אבל גם יש בזה הצלת חיים של אדם אחר וזה חשוב ביותר! קראתי את תשובותיכם לשאלות שנשאלו בעניין והן לא ממש סיפקו אותי… הן אינן נותנות תשובה הלכה למעשה האם מותר או אסור. אשמח לתשובה ברורה! בתודה מראש! אור.
התשובה לשאלה זו תלויה במחלוקת גם בעולם הרפואי וגם בעולם ההלכתי. ביפן, למשל, עד לפני שנים ספורות הוצאת לב להשתלה הוגדרה כרצח. מאז שונה שם החוק, כך שלפיו, כל עוד אין לנו ידיעה שבעל הלב הנדון מכיר במוות מוחי- אסור להוציא ממנו את לבו. רק אם הוא הביע במפורש את דעתו והכיר במוות מוחי, רק אז מותר לטול ממנו ליבו הפועם במצב של מוות מוחי. חוק דומה במקצת לחוק היפני התקבל בם במדינת ניו-ג'רסי בארה"ב, אלא ששם ברירת המחדל היא הכרה במוות מוחי, אלא אם כן בעל הלב הביע דעה אחרת, או שלפי השתייכותו המגזרית סביר להניח שדעתו היא אחרת.
גם בעולם ההלכה קיים ויכוח נוקב בשאלה, ואת פרטיו תוכל ללמוד בספר 'קביעת רגע המוות' בהוצאת מכון שלזינגר.
אתה מוזמן לבקר בספרית מכון שלזינגר, טל' 02-6555266, או לרכוש מהמכון ישירות או דרך האינטרנט בקישור: https://www.medethics.org.il/siteHeb/PriceList.asp
כמו כן תוכל להיעזר במנוע החיפוש של פרסומי המכון שבאתר האינטרנט של המכון.
שלום, ראיתי שהרב ממליץ על התקן Gynefix. ברצוני לשאול מה היתרונות הרפואיים וההלכתיים של התקן זה לעומת התקן מירנה או nova-t. תודה.
במזל-טוב אני בהריון (בפעם הראשונה) לאחר תרומת זרע, עקב כך שלבעלי היקר והאהוב תסמונת אשר גורמת לאי יצור זרע (גם לאחר ניתוח לא נמצאו שרידי
שלום וברכה. במסגרת עבודה על טהרת המשפחה והשפעתה על בריאות הבית היהודי, אני מחפשת מקורות מידע למאמרים בנושא "שמירת הלכות נידה כמונע סרטן צואר הרחם".
לרב שלום בהמשך לשאלה 7930 .תודה רבה על התשובה המפורטת. בעניין מטופל בר דעת . מהי ההגדרה ההלכתית למטופל כזה? מי יכול להגדיר אותו כך?