השטתחות על קברי צדיקים בימי בין המיצרים
שלום, האם אפשר/מותר להשתטח על קברי צדיקים בין המיצרים?
לגבי פסקה א:
הבאת ראיה שאין להחשיב את האם היולדת כאם ההלכתית, לאור המקרה הקיצוני התיאורטי, שייוולד תינוק שיגדל 9 חודשים ברחם מלאכותי, ששם בודאי לא נחשיב את המכשיר המלאכותי כאמא הלכתית.
ההערה בודאי נכונה לגבי אינקובטור, אך קיים גם מקרה קיצוני לכיוון ההפוך.
מי תהיה האם במקרה הכמעט-מעשי, בו יקחו קטע משחלה של נפל נקבה בחודש השביעי של ההריון, ומהקטע הנלקח יבשילו ביציות וישתמשו בהן ליצירת עובר עבור נשים חסרות ביציות.
מי תהיה האמא ההלכתית במקרה זה? האם הנפל הנקבר שלא ראתה מעולם אור עולם תחשב כאמא?
לגבי פסקה ב:
ראה בספרו של הג"ר אביגדר נבנצל, "ביצחק יקרא", סימן נ"ז.
שלום, האם אפשר/מותר להשתטח על קברי צדיקים בין המיצרים?
שלום. שמי א' ואני מתנדב במד"א. במהלך השבוע אני משמש כונן במד"א וברשותי ביפר. האם מותר לי להסתובב איתו בשבת? בתודה א'
כבוד הרב שלום! האם השימוש במכשיר שמיעה לאדם מבוגר בשבת מותר? ללא המכשיר יש קושי גדול בהסתגלות בחיי השבת. תודה!
שלום לכם א. כפסיכולוג קליני מדריך בטיפול משפחתי שקרוב מאד לציבור הדתי. לא אחת אני נשאל אם יש בארץ מרפאת לבריאות הנפש המכוונות במיוחד לציבור