לגבי פסקה א:
הבאת ראיה שאין להחשיב את האם היולדת כאם ההלכתית, לאור המקרה הקיצוני התיאורטי, שייוולד תינוק שיגדל 9 חודשים ברחם מלאכותי, ששם בודאי לא נחשיב את המכשיר המלאכותי כאמא הלכתית.
ההערה בודאי נכונה לגבי אינקובטור, אך קיים גם מקרה קיצוני לכיוון ההפוך.
מי תהיה האם במקרה הכמעט-מעשי, בו יקחו קטע משחלה של נפל נקבה בחודש השביעי של ההריון, ומהקטע הנלקח יבשילו ביציות וישתמשו בהן ליצירת עובר עבור נשים חסרות ביציות.
מי תהיה האמא ההלכתית במקרה זה? האם הנפל הנקבר שלא ראתה מעולם אור עולם תחשב כאמא?
לגבי פסקה ב:
ראה בספרו של הג"ר אביגדר נבנצל, "ביצחק יקרא", סימן נ"ז.
שלום וברכה! האם יש איסור כשלהו מן התורה על עישון סגריות? יש משהו יותר ספציפי מ"נשמרתם לנפשותיכם"? מחכה לתשובה רק בשביל לגרום לאנשים שחשובים לי
שלום רב! אני תלמידת אולפנה ואני צריכה להגיש עבודה בביולוגיה על הפריה חוץ גופית. העבודה צריכה לכלול הבטים אתיים והבטים הלכתיים. ברצוני לשאול 3 שאלות.
שלום רב, רציתי לדעת מהי ההלכה לגביי ביום כיפור. עברתי לפני כשנתיים ניתוח בראש להוצאת גידול שפיר. הניתוח ב"ה עבר בשלום אך פגע בבלוטת יותרת