לימוד נושאי הלכה ורפואה של מוגבלויות
שלום רב, אני אדם בו 40, נכה C.P הפגיעה היא בארבעת הגפיים ובדיבור אשר ניתן להבינו. במשך 8 שנים אני לומד בישיבה וכיום אני עושה
מהי עמדת ההלכה לאפשר שיבוט של ילדה שמתה על מנת למנוע סבל וצער גדול מאד להורים, שעלולים גם לסכן את חייהם ובכך את הערך הנעלה ביהדות, קדושת החיים?
ושתי סיבות בדבר:
א. מבחינה טכנולוגית לא ניתן כיום לשבט אדם, וגם הכבשה ובעלי החיים האחרים ששיבטו היו מאד לא בריאים, ברוב המקרים אם לא בכולם.
ב. החוק במדינת ישראל אוסר
אם מדובר בשאלה כמבוא לכתיבת עבודה–
להלן ארבע מאמרים שהתפרסמו בחוברת אסיא סא-סב שקשורים בנושא:1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.
2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.
3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, עמ' 47-55
כמו כן מומלץ לעיין באסופת המאמרים בעריכת יוני רזיאל, 'שיבוט גנטי- מבט הלכתי'
מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". בעמוד החיפוש המאמרים באתר המכון. בעמוד זה יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא
שלום רב, אני אדם בו 40, נכה C.P הפגיעה היא בארבעת הגפיים ובדיבור אשר ניתן להבינו. במשך 8 שנים אני לומד בישיבה וכיום אני עושה
שלום גילו לי נוגדנים חיוביים להפלה עד סיום הבירור שיהיה עוד כמה חודשים אסור לי להשתמש בגלולות אנחנו מאוד רוצים לנסות להכנס להריון לאחר הבירור
שלוםשמי א' אני בת 30 ועברתי גרידה בשבוע 6 של ההריון. (יש לי ב"ה 4 ילדים) רציתי לשאול, מתי ניתן לעשות הפסק במידה שנגמר לי
אני סטודנטית לפיזיותרפיה, והסמסטר הזה התחלנו לימודים מעשיים. כמובן כי התרגולים מצריכים לבוש לא צנוע, ואנו דואגות לעשות אותם כשיש מחיצה המסתירה. אבל – חשוב