נגישות

מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי ההלכה

שיבוט ילדה שמתה למניעת צער רב

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

23 באוקטובר 2018

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

מהי עמדת ההלכה לאפשר שיבוט של ילדה שמתה על מנת למנוע סבל וצער גדול מאד להורים, שעלולים גם לסכן את חייהם ובכך את הערך הנעלה ביהדות, קדושת החיים?

תשובה:

אם מדובר בשאלה מעשית, התשובה היום היא לא. אסור.

ושתי סיבות בדבר:

א. מבחינה טכנולוגית לא ניתן כיום לשבט אדם, וגם הכבשה ובעלי החיים האחרים ששיבטו היו מאד לא בריאים, ברוב המקרים אם לא בכולם.

ב. החוק במדינת ישראל אוסר

אם מדובר בשאלה כמבוא לכתיבת עבודה

להלן ארבע מאמרים שהתפרסמו בחוברת אסיא סא-סב שקשורים בנושא:

1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.

2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.

3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.

4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, עמ' 47-55

כמו כן מומלץ לעיין באסופת המאמרים בעריכת יוני רזיאל, 'שיבוט גנטי- מבט הלכתי'

מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". בעמוד החיפוש המאמרים באתר המכון. בעמוד זה יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא

[print_link]

שאלות נוספות

איחוי קרום הבתולים

שלום, השאלה שלי היא דיי "פתוחה" רציתי לשאול אם התורה מותירה לעבור טיפולים אסתטיקה ואגינלית שנוצרו בעקבות בעיות חיצוניות.(איחוי קרום הבתולים) נוצר לא בעקבות קיום

קרא עוד »

צום לאשה מניקה

בתי ילדה לפני 4 ימים. ביום כיפור ימלאו שבועיים מיום הלידה. האם עליה לצום, אם היא רוצה להניק באופן מלא? עד עתה היא לא הצליחה

קרא עוד »