שיימוש באמצעי מניעה במהלך ההריון מחשש ל CMV
שלום הרב, אנחנו זוג נשוי כ-4 חודשים. נמצאים בשבוע ה-12 להריון. קיבלנו יעוץ מרופאה בכירה בתחום הזיהומים הויראלים, לקיים יחסים עם קונדום במהלך ההריון, מאחר
מהי עמדת ההלכה לאפשר שיבוט של ילדה שמתה על מנת למנוע סבל וצער גדול מאד להורים, שעלולים גם לסכן את חייהם ובכך את הערך הנעלה ביהדות, קדושת החיים?
ושתי סיבות בדבר:
א. מבחינה טכנולוגית לא ניתן כיום לשבט אדם, וגם הכבשה ובעלי החיים האחרים ששיבטו היו מאד לא בריאים, ברוב המקרים אם לא בכולם.
ב. החוק במדינת ישראל אוסר
אם מדובר בשאלה כמבוא לכתיבת עבודה–
להלן ארבע מאמרים שהתפרסמו בחוברת אסיא סא-סב שקשורים בנושא:1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.
2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.
3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, עמ' 47-55
כמו כן מומלץ לעיין באסופת המאמרים בעריכת יוני רזיאל, 'שיבוט גנטי- מבט הלכתי'
מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". בעמוד החיפוש המאמרים באתר המכון. בעמוד זה יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא
שלום הרב, אנחנו זוג נשוי כ-4 חודשים. נמצאים בשבוע ה-12 להריון. קיבלנו יעוץ מרופאה בכירה בתחום הזיהומים הויראלים, לקיים יחסים עם קונדום במהלך ההריון, מאחר
לכבוד מי שיקבל שאלה זו – שלום וברכה! רציתי לדעת האם נכון הדבר שאין על בני זוג (נשואים) לקיים יחסי מין עם קונדום ואם אכן
שלום, השאלה שלי היא דיי "פתוחה" רציתי לשאול אם התורה מותירה לעבור טיפולים אסתטיקה ואגינלית שנוצרו בעקבות בעיות חיצוניות.(איחוי קרום הבתולים) נוצר לא בעקבות קיום
בתי ילדה לפני 4 ימים. ביום כיפור ימלאו שבועיים מיום הלידה. האם עליה לצום, אם היא רוצה להניק באופן מלא? עד עתה היא לא הצליחה