איפור קבוע
שלום לכם אני קוסמטיקאית, ומאחר והיום אני חוזרת בתשובה, אני רוצה לוודא שאיני עושה בעבודתי עברות. למשל "איפור קבוע" שאיני יודעת אם מותר לעשות או
האם מותר לכהן להנשא לאלמנה?
למה התורה מדגישה בפרשת אמור גרושה מאשה?
לשאלה הראשונה:
כהן הדיוט מותר לו להינשא לאלמנה ורק כהן גדול יש עליו איסור לשאת אלמנה, וזו הסיבה מדוע התורה מציינת דווקא גרושה אסורה לכהן ולא אלמנה.
ואף על פי שביחזקאל מ"ד כתוב "והאלמנה אשר תהיה אלמנה מכהן יקחו" והמשמעות שלכהן מותר לשאת רק אלמנה מכהן ולא אלמנת ישראל. יעוין במפרשים, שהפיסוק בפסוק הוא "והאלמנה אשר תהיה אלמנה (למעט חלוצה האסורה לכהן) – מכהן יקחו", כלומר שלא לכל הכהנים מותר לקחת אלמנה, דהרי לכהן גדול אסור לשאת אלמנה, אלא לחלק מהכהנים מותר לשאת אלמנה, דהיינו רק לכהן הדיוט.
לשאלה השניה:
יעויין בתו"כ פרק א' י"א שדרשו:
" 'גרושה מאשה' ולא מאיש שאינו אשה, זו דרש ר"א בן מתיא. הרי שהלך בעלה למדינת הים ואמרו לה מת בעלך (הכהן) ונתקדשה לאחר, ואחר כך בא בעלה הראשון, מנין שהיא מותרת לחזור לראשון, אף על פי שהאחרון נתן לה גט, לא פסלה מן הכהונה – תלמוד לומר 'גרושה מאשה' ולא מאיש אחר."
שלום לכם אני קוסמטיקאית, ומאחר והיום אני חוזרת בתשובה, אני רוצה לוודא שאיני עושה בעבודתי עברות. למשל "איפור קבוע" שאיני יודעת אם מותר לעשות או
כהמשך לשאלה ששאלתי כאן https://www.medethics.org.il/db/ShowQ.asp?ID=2948 ברצוני לברר האם קיים פתרון נוסף לא ע"י כדורים או התקן שבכל אחד מהם יש את הסיבוכים שלו וכן מהו
אני מבקשת ממך כבוד הרב שתיתן לי בבקשה תשובה יותר מפורטת לשאלתי, שבתשובה זו יופיעו מקורות הלכתיים שונים העוסקים בנושא זה. אשמח אם תענה לבקשתי
שלום רב. אני נשוי מזה שנתיים. ויש לנו ילד מקסים שנולד לפני חצי שנה. אשתי מאז היותה נערה הייתה נוטלת גלולות כדי לתזמן את המחזור