דעת רבנים על לימוד רייקי
שלום רב, אני מעוניינת לדעת או לשמוע על פסיקתם של רבני מהציבור הדתי לאומי כגון הרב אבינר והרב מורדכי אליה שליט"א, אודות לימודיי רייקי בדרגה
לרב שלום,
חיפשתי חומר הלכתי וחוקתי לגבי צפיה ו/או השתתפות של סטודנטים/משתלמים/פרמדיקים בלידה ללא בקשת רשות מהאשה ואף בניגוד לרצונה- (לשם דיון בין אנשי הסגל הרפואי). מבחינת החומר ההלכתי מצאתי התיחסות מפורשת(לגבי חולים בכלליות) רק בערך "לימוד רפואה" באנציקלופדיה הלכתית רפואית של פרופ' שטיינברג. שאלתי היא:
א. האם ניתן להחמיר את האמור שם משום שיולדת אינה סתם חולה אלא חולה שיש בו סכנה וכן משום "טרוף הדעת"?
ב. האם בלידה אין יותר ענין של צניעות ואינטימיות של החויה מאשר במצבים אחרים בבית החולים?
ג. לגבי קבלת לידה- היום כשבאמצעות סרט ואינטרנט והתנסות במס"ר ניתן להגיע לרמה סבירה של ידע לגבי רופא שאינו מתמחה בתחום- האם אין בזה רק משום חויה לסטודנט והערך הלימודי מתגמד מבחינה הלכתית?
תודה מראש
יעל טרטנר
דומני שזה שאלה משפטית שכדאי שרב הלפרין שליט"א יתייחס לזה
שלום רב, אני מעוניינת לדעת או לשמוע על פסיקתם של רבני מהציבור הדתי לאומי כגון הרב אבינר והרב מורדכי אליה שליט"א, אודות לימודיי רייקי בדרגה
תוכן השאלה. האם אני צריכה שעל השמפו/מרכך שלי יהיה כתוב שזה כשר? ואיך אני יודעת אילו מוצרי איפור שונים כמו שפתון כשרים,האם עליי לשאול על
בס"ד אנחנו נשואים ב"ה ורצינו לשאול לגבי חיי האישות.האם מותר נישוק של הגבר באותו מקום ולהיפך ומהם הגדרים. תודה נשמח אם השאלה לא תפורסם
שלום וברכה, אני בהריון בשבוע 12 פלוס ארבעה ימים. לפני כשבועיים גיליתי דימום בבוקר שלאחר קיום יחסים. הלכתי לעשות אולטרסאונד והכל ב"ה היה תקין. הרופא