נמק ברגלו של חולה מבוגר
השאלה הינה שאלה אקטואלית מאד לקרוב משפחה שלי אדם מבוגר בן 83 בערך שזה כ20 שנה שסובל ממחלת הפרקינסון שהלכה והחריפה עם השנים. לאחרונה, ככל
שלום רב
שאלתי נוגעת לצום יום הכיפורים אך תחילה עלי לספק מעט רקע
אני דתיה ובעלי לא, כשהכרתי אותו לא שמר מצוות כלל ואחד מתנאי הבסיס לקשר בננו היה כי ישמור את יום הכיפור כהילכתו (למען הצגת קו חינוך אחיד לפני הילדים) אנו נשואים כבר 5 שנים ויש לנו 2 ילדים ועד כה בעלי עמד במילתו וצם למעני ( לציין כי הוא צם רק כי הדבר חשוב לי ולא מתוך אמונה) אך בעלי סובל מדלקת עיניים כרונית (בלפריטיס) ועין יבשה (כמו כן יש לו מיופיה גבוהה ובעברו קרע ברשתית כך שנושא העיניים רגיש אצלו מאוד) וכל יום כיפור ב 5 השנים שעברו הצום גרם לסבל נוראי ולהתפרצות הדלקת למשך שבועיים- שלוש לאחר יום כיפור (לציין כי הבעיה נובעת מחוסר שתיה ולא מזון). עקב כך הצום קשה לו מאוד ושאלתי:
1. האם מותר לו לשתות עקב מצבו הרפואי? ואם כן כמה
2. היות והוא צם למעני ובשלב זה הצום גורם לו רק למרירות ואפילו "שנאה" כלפי הדת וכעס כלפי האם למעשה אני לא חוטאת לרצוני לקרבו לדת, ואולי עדיף שכן ישתה ? כי הרי מטרת הכיפור היא לכפר על חטאים גם בין אדם לחברו ואם בכך שאני מתבצרת בעמדתי הראשונית למרות סבלו אני רק גורמת לכעס דווקא ביום הקדוש הזה אולי אני מפספסת את העיקר?
אשמח להכוונה הלכתית
מירב
בעלך רשאי לשתות נוזלים ביום הכיפורים לשיעורין, את הכמות הנדרשת למניעת הפגיעה בעיניו.
שתיה לשיעורין פירושה שתיה של כמות מדודה של 40 סמ"ק, עם המתנה של לכל הפחות 9 דקות בין מנה למנה.
הנוזלים יכולים להיות כל נוזל כולל מיצים או נוזלים אחרים.
השאלה הינה שאלה אקטואלית מאד לקרוב משפחה שלי אדם מבוגר בן 83 בערך שזה כ20 שנה שסובל ממחלת הפרקינסון שהלכה והחריפה עם השנים. לאחרונה, ככל
כבוד הרב יש לי שאלה בבקשה! אישה נשואה שיש לה בת ובעלה נפטר והיא התחתנה עם אח שלו והביאה איתו בנים נוספים… אני לא יודעת
סיפוק מיני לאישה בברית המילה, רש"י מפרש ברית מילה בהקזת דם ולא בחיתוך העורלה כולה. שמא בחיתוך העורלה לכמה חלקים והשארת החלקים במקומם יביאו בזמן
בשעה טובה אשתי הופרתה בהפריית מבחנה ויש לנו הריון מרובה עוברים 1 בשק אחד ושניים תאומים זהים בעוד שק 1 כרגע אנו בשבוע ה 9