ברכה מרב פוטרת מללכת לרופא?
שלום כבוד הרב, רציתי לדעת האם כאשר אדם הולך לרב מקובל לשאול שאלה בריאותית והרב מברך ונותן את ברכתו ואומר שבע"ה הבעיה תיפטר ולאחר תקופה
אני עושה עבודה בתושב"ע על נשים רופאות. הבנתי שבחדרי הניתוח יש צורך בשימוש בבגדים סטרילימ שלא מיוצרים כחצאיות. האם מותר לסטודנטית לרפואה להיכנס לחדר הניתוח (אם היא רוצה להיות מנתחת או אם זה פשוט בסבב)? האם מותר למתמחה בניתוח או למנתחת והאם יש איסורים מסוימים? בבקשה תזכרו שלפעמים יש קריאות חירום שיוצאים ישר מהחדר ניתוח בלי להחליף בגדים.
תודה רבה, שני
שאלתך נחלקת לב' נידונים
א. איסור לא ילבש (התדמות האשה לאיש)
ב. לבוש של פריצות המביא לידי זימה (בגדי שחץ)
בנוגע לא':
יעוין בשו"ע סימן קפ"ב ובב"ח שכתבו שכל האיסור זה דווקא אם עושים זאת לשם יפוי וקישוט, אבל אם עושים זאת מפני צינה או קור אין בזה משום איסור. מבואר שכל האיסור זה דווקא אם הלבישה היא למטרת התדמות לגבר או לשם נוי. אבל אם יש מטרות אחרות כגון בנידון דידן – לצורך רפואי בחדרי ניתוח והתאוששות, אין בזה איסור לא ילבש.
בנוגע לב':
אין כאן בעיה של בגדי שחץ מחמת ב' סבות: א' המכנסיים רחבים ולא צמודים, ב' החולצה ארוכה, כך שהמכנסיים בחלקם העליון נמצאים מתחת לחולצה ובזה יש להתיר משום שאין כאן פריצות.
אלא שכדאי להקפיד לקחת חולצה ארוכה שתגיע עד הברכיים כיון שבעבודה במקומות ציבוריים כגון בתי חולים שעובדים בצוותא נשים וגברים, ייתכן וזה יגרום למכשול, לכן עדיף לקחת חולצה ארוכה שתגיע עד הברכיים.
שלום כבוד הרב, רציתי לדעת האם כאשר אדם הולך לרב מקובל לשאול שאלה בריאותית והרב מברך ונותן את ברכתו ואומר שבע"ה הבעיה תיפטר ולאחר תקופה
שלום.אני אחות במקצועי, עוסקת שנים רבות בטיפול בילדים ובבעלי מוגבלויות. לאחי הצעיר בת עם ליזאנצפלי כבת 6 שנים, ולפני שבוע אובחן בנו הקטן בן החודשיים
אשתי בחודש השביעי להריונה, היתה מאושפזת לפני שבוע בשל צירים מוקדמים ומחיקה חלקית של צוואר הרחם, שוחררה הביתה עם כדורים למניעת צירים (פרסולאט-4 כדורים ביום)
מדוע יעדיף אדם דתי, שומר מצוות, לפנותת חולים אל בי"ח שאינו שומר שבת ושיש באפשרותו לפנות אל בי"ח שומר שבת