בס"ד
שלום רב,
אני חוקר את נושא ההפלות המלאכותיות, בעיקר במצבי חולי לאם [כשאין סכנת חיים], התעברות מאונס ובתקופת הנקה. ראשית חיפשתי זמן רב את דעתו של הגרש"ז, האם הרב יכול להפנות אותי למקורות? שנית, מצאתי חילוק גדול באחרונים האם האיסור מדאורייתא או מדרבנן -ונפק"מ למצבים שהבאתי לעיל. למה ישנם אחרונים שהקלו בדבר, למרות הפריצות הרבה שיש כיום בנושא ההפלות? האם אינם חוששים?
תודה רבה
א. מומלץ לעיין:
1. במאמרו של הרב ד"ר הלפרין "הפסקת הריון – היבטים משפטיים, מוסריים והלכתיים" שפורסם ברפואה ומשפט גליון 27 עמ' 84-90.
2. באנציקלופדיה הרפואית הלכתית של פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים) כרך ב' ערך הפלה עמ' 47-115, ובמקורות המצויינים שם.
3. בנשמת אברהם כרך ג' חלק חו"מ סי' תכ"ה.
ב. בחוברת אסיא הקרובה (פט-צ) אמור להתפרסם מאמר מקיף על שאלת הפסקת ההריון מפני מחלת האם, והמקורות המובאים שם בודאי יוכלו לסייע בידך.
האם מותר לבצע הפריה תוך רחמית לפני הטבילה? (ע"מ לפתור בעיה של ביוץ מוקדם, שלא הצלחנו לפתור בעזרת תרופות)
אישה שתמיד נשפך לה הזרע לאחר התשמיש בעת שעושה צרכיה לאחר כ5- דקות בערך מדוע זה קורה?
בס"ד לכבוד הרב שלום, במסגרת לימודי ביולוגיה בבית ספרי, אני עושה עבודה בנושא פרויקט הגנום. רציתי לדעת האם מצד ההלכה מותר לקיים וקל וחומר להשתתף