בני זוג שרוצים למנוע הריון מצד אחד, אך להמשיך באישות מצד שני, האם לא ניתן לטעון שהפיתרון הטוב ביותר עבורם הוא לקיים את האישות בימים שאינם ימי הביוץ לאשה ? אך כמובן בזמן שהאשה מותרת לבעלה.
א. השיטה המוצגת בשאלה ידועה בשם שיטת הימים הבטוחים, אך לצערנו שיטה זו ידועה כשיטה מאד לא בטוחה וילדים רבים נולדו כשההורים השתמשו בה.
הסיבה לכך היא שמפעם לפעם משתנה מועד הביוץ, וללא בדיקות יום-יומיות המוודאות את מועד הביוץ המדוייק, אין לשיטה זו ערך רב.
ב. הקטנת התקופה בה יכולים בני הזוג לחיות חיי אישות איננה דבר של מה בכך, ולעיתים כרוכים בכך איסורים גמורים.
לכן שיטה זו לא מומלצת לא רפואית ולא הלכתית כל עוד יש אלטרנטיבות.
לפי ההלכה האם מותר לעשות קולונוסקופי או בדיקות דומות שעלול להיות בהן סיכון למרות שלא ידוע על קיום בעייה רפואית
שלום וברכה אשתי שואבת חלב על בסיס יום יומי בכדי להאכיל את ביתנו בת השלושה חודשים שמסרבת לינוק. ברור הוא, שככל שהיא שואבת יותר, כך
שלום כבוד הרב. א. קראתי את תשובותיך לגבי צום ביום כיפור לנשים בהריון. ככלל ראיתי שהרב מורה לצום אלא אם כן מרגישים רע. לאשתי אין