הדעה ההלכתית בנוגע לניתוח גופות
שלום, אני בע"ה רוצה ללמוד רפואה ורציתי לשאול מה הדעה ההלכתית בנוגע לניתוח גופות במהלך לימודי רפואה. אני יודעת שיש איסור לפגום בגופה אבל גם
שלום לרב
1-האם יש חיוב לישון עם כיפה?
2- אדם שרגלו גובסה לתקופה של חודש ימים האם אחרי שהוא מוריד את הגבס צריך לברך ברכת הגומל?
תשובת הרב שקאני:
א אין חיוב לישון עם עם כיפה, אך ממדת החסידות להיות עם ראש מכוסה בעת השינה[1].
ב מי שרגלו גובסה לתקופה מסויימת, אם הסיבה היתה מחמת שבר שאינו מסוכן, אם מחמת הכאבים הוצרך לשכב במטה לנוהגים כדעת השו"ע יש להם לברך הגומל ולנוהגים כרמ"א אין להם לברך הגומל אא"כ מדובר במקום סכנה כגון בשבר פתוח, שאז יש לברך הגומל גם אם לא שכב ג' ימים במטה[2].
[1] משנ"ב (סי' ב סק יא). וע"ע בספר פסקי תשובות (סי' ב אות ט).
[2] יעויין בשו"ע (סי' ריט ס"ח), שלדעתו חולה שנתרפא מחוליו מברך הגומל, ולענין זה נחשב לחולה כל שמחמת חוליו הוצרך לשכב במטה, ואפי' לא היה באותו חולי כל חשש סכנה, כל שנתרפא מחוליו צריך לברך הגומל. ולדעת הרמ"א אין לברך הגומל אלא בחולי שיש בו סכנה. וכתב הבה"ל (שם ד"ה כגון), שאם חלה בחולי שיש בו סכנה, אפי' לא הוצרך לשכב במטה כלל, צריך לברך הגומל. ועיין בספר פס"ת (סי' ריט אות כ עמ' תתפא). וצ"ע. ושו"ר לגאון בעל הרבבות אפרים ח"ו (סוף סי' תכ) שכתב שעל שבר יש לברך הגומל ולא חילק כנזכר מקודם. והנראה לענ"ד כתבתי.
שלום, אני בע"ה רוצה ללמוד רפואה ורציתי לשאול מה הדעה ההלכתית בנוגע לניתוח גופות במהלך לימודי רפואה. אני יודעת שיש איסור לפגום בגופה אבל גם
כיצד לנהוג ביום צום כתענית גדליה , לעניין חציצת השיניים ושטיפת הפה לקראת טבילה בלילה ?
אודה לך אם תוכל להשיבני על שתי שאלות דחופות:1. קרובת משפחה שלי עברה את תאריך הלידה המיועד, ובבדיקה התברר שיש לה ריבוי מי שפיר. הרופא
אחר דרישת שלומו כיאה וכיאות באתי בבקשה לעזרה בחומר רפואי בעניין ציסטות בשחלה וברחם איזה סוגים יש ומה מהם אפשר להחשיבם כמכה שמוציאה דם ומה