החלפת סוללות במכשיר שמיעה בראש השנה
כבוד הרב שלום רב, שמי יהונתן ואני בן 20. נולדתי כבד שמיעה ברם בהגיעי לגיל 17 הפכתי חירש לחלוטין. לאחר דין ודברים והתיעצויות מרובות, עברתי
שלום רב
רציתי לשאול לגבי קבורה באופן שנעשה בעבר – קבורה ראשונה ושניה, ליקוט עצמות. כפי שמופיע במקורות השונים –
מהדיון במקורות בדיני אבלות נראה שמדובר בתהליך רגיל שאין בו בזיון או זלזול אלא להיפך (גם עבור הנפטרים וגם עבור האבלים):
"…ועוד אמר רבי מאיר: מלקט אדם עצמות אביו ואמו, מפני ששמחה היא לו" (משנה, מו"ק א ה)
"… מלקט אדם עצמות אביו ואמו מפני ששמחה היא לו….. אותו היום היה מתאבל ולמחר היה שמח לומר שנינוחו אבותיו מן הדין" (ירושלמי, מועד קטן פ"א, פ ע"ג). [ובמשנה (סנהדרין ו ה-ו) ובירושלמי (סנהדרין פ"ה, כג ע"ב) ביחס להרוגי בית דין.]
שאלתי: האם יש סיבה להמנע מקבורה כזו היום?
אינני מכיר סיבה כזו.
כבוד הרב שלום רב, שמי יהונתן ואני בן 20. נולדתי כבד שמיעה ברם בהגיעי לגיל 17 הפכתי חירש לחלוטין. לאחר דין ודברים והתיעצויות מרובות, עברתי
לצורך עבודה בביולוגיה רציתי לדעת מה עמדת ההלכה ביחס לברירה טרום השרשתית למטרות רפואיות, כלומר על מנת שהוולד יתאים לתרומת מח עצם לאחיו החולה בתלסמיה.
שלום רב, אני מצטערת שאני כותבת את השאלה שחוזרת על עצמה אך לא מצאתי מקרה דומה לשלי…ונראה לי כי יש לדון כל מקרה לגופו. אני