ניסוים בבעלי חיים
אודה לקבלת מידע על שאלות ותשובות בענין ניסוים בבעלי חיים , לצורך הכנת עבודה סמינריונית בשאלה של ניסויים בבעלי חיים לאור ההלכה. תודה
נשאלתי ע"י האשה, בת 41 (4 ילדים) שמעוניינת למצוא דרך למנוע את הופעת הווסת החדשי באופן קבוע. היא לא מעוניינת בעוד ילדים (ובעבר ביו סיבוכים והפלות שהיו קשורות לashermans וMTHFR )
האשה טוענת שבגלל המחזורים הקצרים לה, המצב הקיים משפיע לרעה עליה, ועל היחסים עם בעלה. כעת יש לה התקן רגיל. היא שוקלת שימוש בהתקן מסוג מירנה או "הרס הרירית" (abalation).
שאלותיי הן:
1- האם המירנה הוא נורא כמו שמספרים? ואם יש סיכוי סביר שאחרי כמה חודשים הדימום ייעלם ? (ואם היא תוכל להטהר בחודשים הראשוניים בכלל)?
(האם יש עוד דרך להשיג אותן תוצאות? היא טענת שכאשר הי משתמשת בגלולות בדרך כלל יש breakthrough bleeding ולכן למעשה הוא לא מוסיף הרבה. )
2- הרס הרירית- נדמה לי שראיתי שכתבת פעם מאמר על זה. האם לדעתך מדובר בפעולה שמבחינה בריאתות היא לא נכונה, או מבחינה הלכתית אסורה?
הת"ר פרוגסטוגני בדמם ווסתי כבד כטיפול מונע כריתת רחם
מקור המאמר:
ספר אסיא י, עמ' 248-260 (2007)
אסיא עא-עב, עמ' 131-143 (2003)
אשמח אם תוכל להתייחס לשאלותיי
אם ברירה היא בין מירנה לבין אבלציה –עדיף לנסות מירנה.
באחוז גבוה של המקרים ניתן יהיה להימנע מאבלציה.
כמחצית הנשים יעברו גם את החודשים הראשונים ללא בעיות מיוחדות, כשהחצי השני עלולות לסבול בחודשים הראשונים מכתמים ודימומים לא סדירים.
אבלציה היא פעולה חודרנית משמעותית יותר מאשר הכנסת התקן.
הכלל ברפואה הוא שאם אין הכרח בפעולה חודרנית — יש להימנע ממנה עקב סיבוכים אפשריים.
אודה לקבלת מידע על שאלות ותשובות בענין ניסוים בבעלי חיים , לצורך הכנת עבודה סמינריונית בשאלה של ניסויים בבעלי חיים לאור ההלכה. תודה
שלום רב! ישנה אצלי בעיה שלאחר זמן שעשיתי את צרכיי (-הטלת מים), אני עדיין מדי פעם, לרוב בתנועות חדות או ישיבה, מוציא טיפת שתן. האם
בס"ד מהי עמדת ההלכה במקרה של בחירת מין העובר משיקולים רגשיים-לדוג' המקרה של הזוג החרדי שהבעל כהן ונזקק לתרומת זרע ומכיוון שביהדות כהן בגיל 13
Post Content לפני למעלה מ10 שנים סבלתי מדלקת בקיבה עקב חיידק ההליקובקטור.קיבלתי את הטיפול המשולש והבראתי.מאז ,למרות שהחיידק הושמד,הצומות הפכו לסיוט.אני עוברת את הצום בחולשה