מקלחת בשבת בזמן ווסת
שלום רב, בידוע כי מקלחת בשבת מותרת רק במצב של מים קרים וכו, האם ניתן לפסוק כי אשה בתקופת הווסת שחשה לא בטוב ונוהגת להתקלח
נשאלתי ע"י האשה, בת 41 (4 ילדים) שמעוניינת למצוא דרך למנוע את הופעת הווסת החדשי באופן קבוע. היא לא מעוניינת בעוד ילדים (ובעבר ביו סיבוכים והפלות שהיו קשורות לashermans וMTHFR )
האשה טוענת שבגלל המחזורים הקצרים לה, המצב הקיים משפיע לרעה עליה, ועל היחסים עם בעלה. כעת יש לה התקן רגיל. היא שוקלת שימוש בהתקן מסוג מירנה או "הרס הרירית" (abalation).
שאלותיי הן:
1- האם המירנה הוא נורא כמו שמספרים? ואם יש סיכוי סביר שאחרי כמה חודשים הדימום ייעלם ? (ואם היא תוכל להטהר בחודשים הראשוניים בכלל)?
(האם יש עוד דרך להשיג אותן תוצאות? היא טענת שכאשר הי משתמשת בגלולות בדרך כלל יש breakthrough bleeding ולכן למעשה הוא לא מוסיף הרבה. )
2- הרס הרירית- נדמה לי שראיתי שכתבת פעם מאמר על זה. האם לדעתך מדובר בפעולה שמבחינה בריאתות היא לא נכונה, או מבחינה הלכתית אסורה?
הת"ר פרוגסטוגני בדמם ווסתי כבד כטיפול מונע כריתת רחם
מקור המאמר:
ספר אסיא י, עמ' 248-260 (2007)
אסיא עא-עב, עמ' 131-143 (2003)
אשמח אם תוכל להתייחס לשאלותיי
אם ברירה היא בין מירנה לבין אבלציה –עדיף לנסות מירנה.
באחוז גבוה של המקרים ניתן יהיה להימנע מאבלציה.
כמחצית הנשים יעברו גם את החודשים הראשונים ללא בעיות מיוחדות, כשהחצי השני עלולות לסבול בחודשים הראשונים מכתמים ודימומים לא סדירים.
אבלציה היא פעולה חודרנית משמעותית יותר מאשר הכנסת התקן.
הכלל ברפואה הוא שאם אין הכרח בפעולה חודרנית — יש להימנע ממנה עקב סיבוכים אפשריים.
שלום רב, בידוע כי מקלחת בשבת מותרת רק במצב של מים קרים וכו, האם ניתן לפסוק כי אשה בתקופת הווסת שחשה לא בטוב ונוהגת להתקלח
Many thanks for your email telling me about the Schlesinger Institute which I received just as we were about to travel for Pesach. Now that
הרב שלום,אני סטודנטית לאחיות, גרה בקרני שומרון ורוצה לעבוד במעייני הישועה.ביררתי שם לגביי עבודה והבנתי שאהיה חייבת לעבוד שם שבתות, ושאין הסעות מקרני שומרון לבית
שלום רב, אני רגיש לחלב, עקב מחסור בלקטז. כאשר אני לוקח כדורי לקטז, אני יכול לאכול מוצרי חלב בלי בעיה. ברשותי הן כמוסות של "לקטזין"