שתל קוכליארי בהלכה
לכבוד הרב ד"ר הלפרין שליט"א. יאריך ה' ימיו בטוב ושנותיו בנעימים. אחדש"ט. ב"ה לפני כשנתיים וחצי זיכנו הקב"ה בבננו השלישי נעם. לאחר כשנה גילינו שנעם
לכבוד
הרב הלפרין
שלום וברכה.
אבא שלי בן 92. ב"ה הוא בריא יחסית לגילו.
בהמלצת העובדת הסוציאלית, אבא נתן לי יפוי כח להחליט עבורו בנושאי טיפול רפואי.
ביפוי הכח אין הגבלה ואין פירוט. בפרט, אין בו התיחסות מפורשת לשאלת החיבור למכונת הנשמה.
הרופא של אבי שאל אותו מה יהיה רצונו במצב כזה, ואבא אמר שאין לו דעה.
כשאני דיברתי עם אבא כל זה, הוא נמנע מלהשיב תשובה.
ככל הידוע לי, יש מצבים בהם החיבור למכונת הנשמה נדרש במהירות, מה שלא משאיר זמן להתיעצות הלכתית.
לכן אני שואל כבר כעת.
לנוכח הנתונים האלה, מבחינה הלכתית, אם ח"ו יהיה מצב שיידרש חיבור למכונת הנשמה, האם מותר יהיה לי לומר לצוות רפואי שלא לחבר למכונת הנשמה?
תודה, יצחק הראל
לפי חוק החולה הנוטה למות, חייבים לחבר למכונת הנשמה ולתת טיפול מאריך חיים, (פרט למקרים המקיימים תנאים מיוחדים המוגדרים בחוק.)
כמה מהתנאים הנדרשים חסרים כאן, כמו למשל, רצונו הברור של החולה שלא להאריך את חייו.
לכבוד הרב ד"ר הלפרין שליט"א. יאריך ה' ימיו בטוב ושנותיו בנעימים. אחדש"ט. ב"ה לפני כשנתיים וחצי זיכנו הקב"ה בבננו השלישי נעם. לאחר כשנה גילינו שנעם
רעייתי ואני נשואים כבר כמה שנים וזכינו לילדים מספר, ביניהם גם בן ובת. מצב הזוגיות בינינו לא טוב ואין יחסי אישות מזה שנתיים. אשתי מוכנה
לכבוד הרבנים/רופאים השלום והברכה. הנידון: כשרות כדורי ברזל אישתי לוקחת ברזל טבעי של חברת solgar (ברזל עדין), שאלתי היא לגבי כשרות התרופה. מכיוון שסוגי הברזל
בס"ד שלום רב שאלתי היא כך.אני מיתנדב לשירות לאומי כי לא עשיתי צבא אני נמצא במד"א ולומדים שם במעורב האם זה מותר לפי ההלכה?אני שואל