צום למבוגרים חולים
1) אבי – אדם מבוגר בן 80 – הסובל מפרוסטטה ועבר לפני כשנתיים ניתוח מאז הוא חייב להרבות בשתייה ולבלוע תרופות בנוסף: הוא סובל מלחץ-דם
האם בקביעת רגע המוות במדינת ישראל יש להשתמש בעמדת המשפט העברי? אם כן, מדוע? ואם לא מדוע?
אודה לתשובתכם.
א. ראו חוק החולה הנוטה למות, התשס"ו-2005, ספר אסיא יא, עמ' 308-325 (2008) רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 489-501 (2006).
ב. החוק כשלעצמו מתאים לדעת פוסקים דגולים כגון הרבנים הראשיים הגר"ע יוסף, הגר"א שפירא והגר"מ אליהו זצ"ל.
ג. יש דעות בין הפוסקטים הנוטים ימינה או שמאלה, אך באופן כללי החוק מבטא את הזרם המרכזי בפסיקה. ראה בספר רפואה מציאות והלכה (מכון שלזינגר, ירושלים תשע"ב) סימן יג.
ד. חוק יסודות המשפט תש'מ – 1980, מפנה ליסודות הצדק והשלום שבמסורת ישראל מקרים בהם אין תשובה בחקיקה הקיימת. זה לא המצב בנדון שאלתך.
1) אבי – אדם מבוגר בן 80 – הסובל מפרוסטטה ועבר לפני כשנתיים ניתוח מאז הוא חייב להרבות בשתייה ולבלוע תרופות בנוסף: הוא סובל מלחץ-דם
שלום כבוד הרב! אני בחורה בת 20. ברצוני לדעת האם ישנו היתר מבחינה הלכתית להסיר שיער בלייזר אצל נשים בכל הגוף. והאם, מבחינה רפואית השיער
לאחר ניתוח ערמונית, יש לי בעיית שליטה בשתן ואני משתמש באופן זמני בתחתונית (פד), אשר לתוכו מטפטף השתן. הצד החיצוני נשאר יבש, אך הצד הפנימי
שלום שלום רב, ראשית אבקש שתכתובת זו לא תפורסם ברשת כדי לשמור על פרטיותי. אינני יודעת אם שלחתי את שאלתי לכתובת הנכונה ואני מקווה שאם