נגישות
| סל קניות
שפות

מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי ההלכה

  • ראשי
  • מאמרים
    • חיפוש מאמרים
    • עיון במאמרים
  • פרוייקט השו"ת
    • שלח שאלה
    • ארכיון שו"ת
    • חיפוש שו"ת
  • אודות המכון
    • חברי העמותה
    • היסטוריה
    • אתיקה רפואית
  • חנות
  • צור קשר
  • נגיף הקורונה (COVID-2019)
  • יום הכיפורים תשפ"א
תפריט
  • ראשי
  • מאמרים
    • חיפוש מאמרים
    • עיון במאמרים
  • פרוייקט השו"ת
    • שלח שאלה
    • ארכיון שו"ת
    • חיפוש שו"ת
  • אודות המכון
    • חברי העמותה
    • היסטוריה
    • אתיקה רפואית
  • חנות
  • צור קשר
  • נגיף הקורונה (COVID-2019)
  • יום הכיפורים תשפ"א

דף הבית / מאמרים / מילה ב-HYPOSPADIAS – הרב ח. א. ליפשיץ

מילה ב-HYPOSPADIAS – הרב ח. א. ליפשיץ

Facebook0">Twitter0Linkedin0
מחברים:
קטגוריות: HYPOSPADIAS, ברית מילה
מאמרים נוספים מתוך ספר אסיא א
, "מילה ב-HYPOSPADIAS – הרב ח. א. ליפשיץ" ספר אסיא א, עמ' 308.

מילה ב-HYPOSPADIAS

מילה ב- HYPOSPADIAS

השאלה :

 

תינוק שנולד כך, שנקב צינור השתן הוא מן הצד, האם מותר לדחות מצות מילה עד שיתקנו הרופאים את המום ?

 

תשובה :

המחבר מביא נמוקים שונים להיתר דחית המילה :

א. אם ימולו התינוק בזמנו לא יוכלו לתקן את המום והילד לא יהא ראוי להוליד. דבר זה מהוה בטול מצות פריה ורביה לאב (כמבואר ביבמות, ס"ב, ב' וברמב"ם הלכות אישות, פרק ט"ו, הלכה ד').

ב. יש לדון את הילד כחולה, שאין מלין אותו עד שיבריא.

ג. אין חיוב על האב למול את בנו בזמנו ועל ידי זה ישאר בנו בעל מום, כי במצות עשה אין חיוב לבזבז את כל ממונו, ולא יהא ממונו חביב עליו מגופו.

ד. אי אפשר לומר, שבשביל מצוותו של האב למול את בנו בזמנו נדחה את חבלתו של התינוק, שישאר בעל מום כל ימיו.

מסקנה :

מותר לדחות את מצות המילה עד לאחר שינתחו הרופאים את התינוק ויתקנו את מומו.

(הרב ח. א. ליפשיץ, סיני, כרך ס"ג, עמ' רפ"ו – רפ"ז)

 

 

מקורות נוספים :

ספר אסיא ג', 388 – 390 ; ספר אסיא ד', 224 – 225 ; שו"ת חתם סופר, ליקוטים, סי' ס"ד; נועם, כרך ה', עמ' שי"א; שו"ת חלקת יעקב, ח"ב, סי' כ"א – כ"ב; שו"ת אגרות משה, חאו"ח, סי' מ"א ; ועוד.

powered by Advanced iFrame free. Get the Pro version on CodeCanyon.

מכון שלזינגר © 2018