נגישות
| סל קניות

מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי ההלכה

  • ראשי
  • מאמרים
    • חיפוש מאמרים
    • עיון במאמרים
  • פרוייקט השו"ת
    • שלח שאלה
    • ארכיון שו"ת
    • חיפוש שו"ת
  • אודות המכון
    • חברי העמותה
    • היסטוריה
    • אתיקה רפואית
    • הספריה העיונית ע"ש חיים קהן ז"ל
  • חנות
  • צור קשר
תפריט
  • ראשי
  • מאמרים
    • חיפוש מאמרים
    • עיון במאמרים
  • פרוייקט השו"ת
    • שלח שאלה
    • ארכיון שו"ת
    • חיפוש שו"ת
  • אודות המכון
    • חברי העמותה
    • היסטוריה
    • אתיקה רפואית
    • הספריה העיונית ע"ש חיים קהן ז"ל
  • חנות
  • צור קשר

דף הבית / מאמרים / נשמת אברהם / יורה דעה סימן רלד

נשמת אברהם / יורה דעה סימן רלד

Facebook0">Twitter0Linkedin0
מחברים:
קטגוריות: כללי
מאמרים נוספים מתוך נשמת אברהם – יורה דעה
, "נשמת אברהם / יורה דעה סימן רלד" נשמת אברהם – יורה דעה, עמ' רלד.

נשמת אברהם / יורה דעה סימן רלד

סימן רלד  מתי האב והבעל מפירין ומתי מפירין שניהם יחד

 

סעיף כה  הבעל, (או האב), יכול להפר בלא שמיעה אם הוא פקח, (א) אבל אם אינו שומע והוא מדבר, אינו יכול להפר. הגה ויש חולקין דאף פקח אינו יכול להפר, עד שישמע, ומיהו אם הפר ואח"כ שמע, הוי הפרה.

 

נשמת אברהם

 

                    (א) אבל אם אינו שומע. דראוי לשמוע בעינן, לאפוקי חרש שאינו שומע כלל [1].

 

 

סעיף כו  (ב) השוטה אינו מפר.

 

נשמת אברהם

 

                    (ב) השוטה. עיין נשמת אברהם או"ח סי' נה ס"ק ב.

 

 

סעיף עד  אשה שנדרה לשתות סם להתעבר, (ג) אין הבעל יכול להפר.

 

נשמת אברהם

 

                    (ג) אין הבעל יכול להפר. כותב הט"ז [2]: אע"פ שהסם קשה לגופה והעיבור מכחיש יפיה, עכ"ל. וכותב הבאר הגולה שהוא משו"ת הרשב"א ח"א סי' תקס. אך בתשובה שלפנינו ליתא.

 

 

[1] ש"ך ס"ק מב.

[2] ס"ק סו.

 

 

מכון שלזינגר ©