ניתוח להקטנת סבל שגורם לספק פיקוח נפש
אני מחפש מקורות בנושא מתי צריך לנתח אדם ומתי מותר או צריך להשאיר אותו. כוונתי לאדם שהניתוח יכול להאריך את חייו לזמן מה, אבל יכול
כבוד הרב,שלום רב בשבוע האחרון זכיתי להתחבט בסוגיא מעניינת ביותר עם אבי בנושא ברית המילה.לאחר לימוד ועיסוק רב בהלכות המילה, הגענו לשאלת ברית המילה כטקס פרוצדורלי.הסוגיא המעניינת שעומדת על הפרק היא, איזו חותמת הכשר נותנת ברית המילה? הלא, אדם הנולד לאם יהודיה-הינו יהודי לכל דבר. אך אם אינו עבר ברית מילה הוא נידון לכרת. והרי אם אדם לא עבר ברית מילה-הרי שאינו חלק מבריתו של אברהם אבינו ולכן אינו יהודי בהגדרתו הלאומית. אנא השב לשאלתי לגבי ההשלכות של ברית מילה על הסטטוס הדתי והן הלאומי על אדם והן את השלכותיה של אי-ביצוע מצוות המילה על אדם שנולד לאם יהודיה. בברכת "ושמתי שמי עליכם,ואני אברככם" ,תודה לך.
דומני שחלק מההגדרות שהעלית אינן נכונות.
ברית המילה לתינוק יהודי, איננה קובעת את היותו יהודי. הוא יהודי גמור החל מרגע לידתו לאמו.
[רק בתהליך של גיור, ברית המילה מהווה חלק מתנאי המעבר אל הלאום היהודי. מה שאין כן במילת תינוק יהודי רגיל]
במילים אחרות, לברית המילה אין השלכות על הסטטוס הלאומי- יהודיגוי, אלא על סטטוס הלכתי של ערלמהול, שיש לו משמעות הלכתית לגבי דינים מסויימים כמו למשל הזכות להשתתף באכילת קרבן פסח.
אני מחפש מקורות בנושא מתי צריך לנתח אדם ומתי מותר או צריך להשאיר אותו. כוונתי לאדם שהניתוח יכול להאריך את חייו לזמן מה, אבל יכול
אני לאחר ניתוח לפרסקופיה (22/11/2008) עקב הריון חוץ רחמי הוחלט לבצע כריתת חצוצרה ימנית מאחר והודגם שק הריון עם דופק בשבוע ה 6.4 . שאלתי
בס"ד, ערש"ק "בהעלותך את הנרות" התשפ"ב לכבוד מרן הראשון לציון, רבה של ירושלים מו"ר הגאון הגדול רבי שלמה משה עמאר שליט"א שלום וברכה מכתב זה בא
I am finishing a degree in nursing in Tel Hashomer. I would like to continue and work there, however I have a lot of questions
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.