בדיקות זרע, PCT ועוד
בפורום פוריות בכיפה https://www.kipa.co.il/community/all.asp?id=92 ניטש בשבועות האחרונים וויכוח סוער אודות בדיקות זרע, מתי וכיצד. כרגע הלך הרוח אצל חלק מהמשתתפים היא שגישת הרבנים בשליחה לבדיקה
שלום הרב,אני שלושה שבועות לאחר לידה ראשונה ומופיעות לי הפרשות חומות בהירות ללא דימום.
מה זה אומר? האם אני נידה? או שאני יכולה לספור שבעה נקיים?
תודה רבה
כתם חום שאין בו נטיה לאדום אינו מטמא, אם אמנם כבר עברת את כל תהליך הטהרה אחר הלידה.
ואם עדיין לא עברת את תהליך הטהרה מטומאת הלידה, יש להפסיק בטהרה ולספור שבעה נקיים וטבילה כדת.
אם במשך השבעה נקיים תמשיכי לראות כתמים חומים, אין הם פוסלים את השבעה נקיים או מטמאים את האשה כאמור לעיל.
אכן לפי דברי הרופאים לא מומלץ לקיים יחסים בתקופה הסמוכה ללידה עד חודש וחצי, וכשיש צורך כדאי להתייעץ עם ת"ח שיש לו נסיון.
בברכה
הרב אשר שקאני
בפורום פוריות בכיפה https://www.kipa.co.il/community/all.asp?id=92 ניטש בשבועות האחרונים וויכוח סוער אודות בדיקות זרע, מתי וכיצד. כרגע הלך הרוח אצל חלק מהמשתתפים היא שגישת הרבנים בשליחה לבדיקה
שלום רב, שמי ***, אני בת 32. יש לי 2 ילדים. הבכור בן 7, והקטנה בת שנה וחצי. הקטנה עדיין יונקת. היא יונקת לעיתים קרובות
שלום, יש לי תינוקת בת 4 חודשים, לפני כשלושה שבועות הפסקתי להניק אותה. האם ניתן לחזור להניקה שוב?תודה!
רציתי לדעת מה דעתכם בהקשר למילת הבן ע"י אביו (שאינו מוהל, ולכן האב מבצע את החיתוך בהדרכה והמוהל פורע) האם יש בכך עניין הלכתי- המל