בע"ה
שלום רב לכת"ר.
בעבר פניתי אליכם בעניני רפואה ויום הכיפורים (שאלה מס' 6825). אני מבקש לשוב ולקבל עצתכם הטובה בענין קרוב.
זה יותר משלושים שנה שאני זוכה בעזרת השם לעבור לפני התיבה בשליחות הציבור בימים הנוראים. עקב בעיות רפואיות, פחתה מעורבותי, ועלי להסתפק בתפילות ערבית בראש השנה, וביום הכיפורים – תפילת "כל נדרי" וערבית, ותפילת נעילה.
בסוף חודש מנחם-אב הקרוב יהא עלי לעבור ניתוח בריאטרי, וכתוצאה ייאסר עלי לצום ביום הכיפורים. אני מקווה שאזכה לסיעתא דשמיא, ואוכל בע"ה לקיים את המסורת שבידי זה שנים רבות.
שאלתי היא: האם מותר לי לעבור לפני התיבה בתפילת כל נדרי, אף שידוע לי מראש שלא אוכל להשלים את הצום, מטעמים רפואיים. (נראה לי שעניין תפילת הנעילה הוא בעייתי יותר ויהא עלי לוותר עליו, למרבה הצער)
הערה: שאלה זו כבר שלחתי אליכם במייל לפני מספר ימים, אך בינתיים העניין נעשה דחוף מעט: גבאי בית הכנסת שלנו מעוניינים "לסגור" את רשימת בעלי התפילה עד ר"ח מנחם אב, ועלכן הייתי רוצה לדעת את השובה בהקדם.
תודה לכת"ר על תשומת לבכם.
גרשון טורם
שלום הרב מרדכי,אבי מורי, פרופ' דוד גפן, אונקולוג בסורוקה,שאל אותי שאלה שהתעוררה מתוקף תפקידו באחת הוועדות הרפואיות לאישור מענקי מחקר.הוועדה קיבלה בקשה לאישור מענק למחקר
לגבי טיפול בריפוי בתנועה לקבוצות חילוניות מעורבות של חולי נפש, טיפול שיש בו פן ריגשי ולפעמים כרוך בנגיעה האם יש צד היתר כשאר טיפול רפואי