שימוש בקיטור בשבת ובחג
לכבוד הרבנים שלום רב!אני משמש כרב באחד מבתי החולים , ובמטבח – סירי הבישול מחוממים בעזרת קיטור. בשבת חלק מהסירים מופעלים ע"י פיקוד גרמא של
שלום רב רציתי לדעת האם ניתן לקחת אנטיביוטיקה במהלך הצום, אם או בלי מים, כבר התחלתי לקחת אותה מלפני שבוע
שאלתך הגיעה באיחור מכדי לענות לפני הצום האחרון.
על כל פנים כדאי לדעת כי בדרך כלל מי שנוטל תרופה אנטיביוטית נוטל אותה בגלל מחלה המציבה אותו בקטגוריה של לפחות "חולה שאין בו סכנה".
במצב כזה אין לצום בצום גדליה, עשרה בטבת, תענית אסתר או שבעה עשר בתמוז.
לגבי תשעה באב או יום כיפור – יש צורך בנתונים נוספים לגבי חומרת הבעיה הרפואית ודרכי הטיפול הקיימים.
לכבוד הרבנים שלום רב!אני משמש כרב באחד מבתי החולים , ובמטבח – סירי הבישול מחוממים בעזרת קיטור. בשבת חלק מהסירים מופעלים ע"י פיקוד גרמא של
לכבוד הרבנים/הרופאים שלום, ראשית ברצוני להודות על תשובתכך שנשלחה לגבי השאלה הנ"ל, ברצוני לחדד את השאלה ולהדגיש שנק' הלחיצה הינה מאחורי האשכים לכיוון פי הטבעת
שלום וברכה אני עוסק כעת בהלכות נידה, ואשמח לקבל מענה בנוגע לשאילה מציאותית א' האם בשעת מחזור או דימום מתרחשת "פתיחה" כלשהי – מה שמכונה
שלום! אני בת 24 אמא לשני ילדים. הגדולה בת 2.4 והקטן בן 9 ח'. (בן ובת). כיום, בהתייעצות עם הרב שלנו, אני נוטלת גלולת סרזט.