דימום לאחר בדיקת הריון
שלום, לקחתי גלולות למניעת הריון במשך שבוע ואז אשיתי בדיקת דם והתברר שאני בהריון והפסקתי ליטול גלולות. לאחר זמן מה הופיע דימום בצבע חום כהה
שלום רב,
אני בסוף השליש הראשון להריוני.
השליש מלווה כולו בבחילות קשות ולעיתים אף הקאות שעדיין לא עברו.
במצב של בחילות אני צריכה לאכול או לשתות משהו ממותק כדי שהן יעברו.
מה עלי לעשות ביום כיפור אם ארגיש רע מאד? כפי שאני מרגישה כל בוקר ובחלק גדול משעות היום (אציין כי בתשעה באב את סיום הצום העברתי מעל האסלה בהקאות)?
האם מותר לשתות משהו ממותק במצב כזה?
תודה.
יש הבדל בין מצב בו ההקאות הסדירות חלפו לפני יום כפור לבין מצב בו הן עדיין נמשכות.
במצב השני – כשההקאות נמשכות, אסור לך לצום ואת חייבת בעיקר לשתות כדי למנוע איבוד נוזלים והתייבשות אך גם לאכול כדי למנוע בחילות.
בדרך כלל, ניתן לבצע את שתי המטלות (אכילה + שתיה) במנות של פחות פחות מכשיעור.
פירוט מלא יותר של הלכות 'פחות מכשיעור, עליך לקבל מהרב המקומי באופן אישי.
במצב הראשון בו ההקאות כבר חלפו, עליך לנסות לצום ולשהות לשם כך במקום ממוזג, להמנע ממאמץ יתר ומהליכה לבית הכנסת פרט לכל נדרי.
אבל, ברגע בו את מרגישה סחרחורת או הרגשת התעלפות או הקאה ואפילו הרגשת בחילה שלפני הקאה, עליך להתחיל לשתות נוזל מזין (כמו מיץ ענבים טהור או מהול, למשל) בכמויות של 40 סמ"ק כל 4 דק' עד שהסחרחורת או הרגשת ההתעלפות חולפת.
גם בלי הרגשת התעלפות, אם את מרגישה רע מאד, עד כדי כך שלמרות שאת זוכרת שיום כיפור היום, בכל זאת את מרגישה רע עד כדי כך שלפי הרגשתך את מוכרחה לשתות,
גם אז מותר לך להתחיל לשתות נוזל מזין בכמויות של 40 סמ"ק כל 4 דק' עד שהרגשת הכורח לשתות תחלוף.
שלום, לקחתי גלולות למניעת הריון במשך שבוע ואז אשיתי בדיקת דם והתברר שאני בהריון והפסקתי ליטול גלולות. לאחר זמן מה הופיע דימום בצבע חום כהה
שלום, אני אמא ליונק בן עשרה שבועות. הקטן יונק באופן מלא. מכיוון שיש לי בבית ילדה שהיא נפגעת רמדיה צימחית (נפגעה בדיבור) אין לי כל
אני עומדת להינשא בקרוב מאוד, אך אינני בתולה. מדריכת הכלה שלי הסבירה לי כי לאחר "בעילת המצווה", אני אסורה על בעלי, ממש כנידה. היא לא