שימוש בגל זידובל בפסח תש"ע
אני בחודש תשיעי וקיבלתי מהרופא גל זידובל לנרתיק כטיפול מניעה לקראת הלידה בגלל זיהום בלידה הקודמת. איני מוצאת בשותים התייחסות לכשרות הג'ל. האם היות והוא
מדוע על פי ההלכה אסור להתגלח בסכין גילוח?
והאם אתה יכול להביא לי את הציטוט של הפסוק מהמקורות.
תשובת הרב אשר שקאני:
מהפסוקים (ויקרא יט,כז) ופאת זקנם לא יגלחו. ולא תשחית (שם כא,ה), למדו חז"ל (מכות כ.) שעל גילוח בתער שיש בו השחתה חייב משא"כ במספרים. וכן מבואר בדברי הראשונים שם וכ"פ הרמב"ם (פי"ב מהל' ע"ז ה"ו-ז) והשו"ע (חיו"ד סי' קפא ס"י) בענין פיאות הראש והזקן שלא נאסר אלא השחתה בתער אבל במספרים מותר. ושם (ה"ז) כ', ואינו חייב עד שיגלח זקנו בתער, ואם גלחו במספרים פטור.
אני בחודש תשיעי וקיבלתי מהרופא גל זידובל לנרתיק כטיפול מניעה לקראת הלידה בגלל זיהום בלידה הקודמת. איני מוצאת בשותים התייחסות לכשרות הג'ל. האם היות והוא
שלום לרב, בעיוני במאמר של הרב יגאל שפרן שהרב הפנה אותי אליו נתקלתי בשאלה על הפסק בסעיף 24: נאמר שאסור לפנות חולה לביה"ח אם ע"פ
מדממת במהלך שלושה שבועות, דימום מסיבי, גם לאחר טיפול, עדיין נמשך. ספירת דם ירדה משתיים עשרה וחצי לתשע וחצי עם חולשה רבה, סחרחורות רבות.הדימום הוא
בס"ד אני בת 41 לפני לידה השלישית שלי, יש לי 2 בנים ב"ה ובס"ד אלד בת. הרופאה הציעה לי לבצע קשירת חצוצרות בניתוח (אני יולדת