המשך לשאלה 206
שלום, 1. שמירה על רמת ליתיום בטווח האפקטיבי היא למעשה הרמה הבעייתית שבה חייבים לשמור על מאזן נוזלים. 2. כדי להוריד את רמת הליתיום בגוף
מדוע על פי ההלכה אסור להתגלח בסכין גילוח?
והאם אתה יכול להביא לי את הציטוט של הפסוק מהמקורות.
תשובת הרב אשר שקאני:
מהפסוקים (ויקרא יט,כז) ופאת זקנם לא יגלחו. ולא תשחית (שם כא,ה), למדו חז"ל (מכות כ.) שעל גילוח בתער שיש בו השחתה חייב משא"כ במספרים. וכן מבואר בדברי הראשונים שם וכ"פ הרמב"ם (פי"ב מהל' ע"ז ה"ו-ז) והשו"ע (חיו"ד סי' קפא ס"י) בענין פיאות הראש והזקן שלא נאסר אלא השחתה בתער אבל במספרים מותר. ושם (ה"ז) כ', ואינו חייב עד שיגלח זקנו בתער, ואם גלחו במספרים פטור.
שלום, 1. שמירה על רמת ליתיום בטווח האפקטיבי היא למעשה הרמה הבעייתית שבה חייבים לשמור על מאזן נוזלים. 2. כדי להוריד את רמת הליתיום בגוף
אני כבן 30 ומשקלי נמוך (בסביבות ה-50 ק"ג). בכל יום כיפור אני נתקף בסחרחורות, כאבי ראש ואף הקאות מיצי קיבה לאחר חצי יום צום. בכל
שלום רב! שאל אותי בחור שמן בן 24 (שוקל 134 ק"ג וגובהו ממוצע) האם מותר על פי ההלכה לעשות ניתוח לקיצור קיבה? הוא מעיד על
שלום וברכה, הייתי שמח מאוד אם תוכלו לענות לי על מספר שאלות: א. רציתי לדעת האם יש היתר הלכתי לכתחילה לזוגות שהם נשאים (למשל לטיי