תפקיד התוספתן לפי התורה
שלום רב, ל"תוספתן" (אפנדציט) אין שום תפקיד לפי הרפואה המודרנית. לכאורה, הוא מיותר ורבים חיים גם לאחר שמוציאים אותו מגופם. זה קצת מפריע לי, היות
לא מצאתי במאגר שאלה, ששאלני אחי, שפנה אליו מישהו, שרוצה להשקיע בכדור למניעת הריון שיטול הגבר שאעפ"י שהיא הפיכה יש בזה שאלה של סירוס זמני. ראיתי באסיא תשמ"ג שהרב אבינר שאל איזה מורה הוראה והתיר לו. האם יש בידך חומר נוסף על זה?
תודה
הרב פיינשטין זצ"ל באגרות משה אבן העזר חלק ג' סי' ט"ו פוסק שמותר לגבר לקחת גלולות לאמצעי מניעה, משום שאיסור סירוס זה דווקא אם יש קלקול אנטומי באברי ההולדה, או קלקול פיזיולוגי ביכולת הקישוי. אבל, אם האבר מתפקד כרגיל ויכול לבעול כבתחילה אין בזה איסור סירוס כלל.
נימוק נוסף להתיר הוא שמדובר באמצעי מניעה זמני, ולדעת הרבה פוסקים אין איסור סירוס בסירוס זמני.
לכן למעשה הרב משה פיינשטין מתיר נטילת גלולה לגבר המונעת הריון באופן זמני.
שלום רב, ל"תוספתן" (אפנדציט) אין שום תפקיד לפי הרפואה המודרנית. לכאורה, הוא מיותר ורבים חיים גם לאחר שמוציאים אותו מגופם. זה קצת מפריע לי, היות
Good morning and Shabat shalom I´m sephardic jew from Caracas venezuela. My name is Isaac Amran. I have a medical question, and my Rab. David
בס"ד שלום וברכה, אני חושב שלא אוכל להביא ילדים לעולם, גיליתי אחרי הנישואין (אני נשוי כארבעה חודשים) שכאשר נימולתי בגיל מאוחר כתוצאה מהניתוח קיצרו לי
לכבודכבוד הרב דר' הלפרין,שלום רב,פנינו אליך טלפונית לפני כחודש וחצי בשעה של מצוקה וסערת נפש ורצינו להודות לך על העצה וההכוונה שנתת לנו, השיחה איתך