נגישות

מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי ההלכה

בענין החגורה המגנטית נגד כאבים.

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

26 באוקטובר 2012

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

בס"ד  ד' א' חשון תשע"ג      ברוקלין נ.י.
כבוד הרב דוקטור הלפרין הנכבד
ראש המכון לחקר ההלכה ע"ש דר. פ. שליזינגר ז"ל
שלום וברכה !
הנידון :  שאלה הלכתית – בענין החגורה המגנטית נגד כאבים.
אדם שמטופל בחגורה מגנטית נגד כאבים, וטוען שזה עוזר לו מאד, ועתה באתי בשאלתי, וכדלהלן :
א)    איך זה פועל.
ב) האם החום שזה מתחמם  הוא הכרחי לריפוי.
ג) ואם החגורה צריכה תמיד להתחמם, או שיש אפשרות שלא יתחמם.
ד) ואם תמצא לומר שחייב להתחמם, השאלה אם יש איזה  אפשרות לעכב את התהליך.    
ואסביר את עצמי בקצרה לפי האותיות:
ב) אם זה לא הכרחי לטיפול א"כ הריאקציה הוא "מלאכה שאינה צריכה לגופא".
ג) אם יש אפשרות שפעם אפילו באלפי פעמים שלא יתחמם, א"כ זהו אינו "פסיק רישא".        
ד) אם יש אפשות אפילו לשניות לעכב את הריאקציה א"כ זה יהיה רק גרמא, ואפשר להקל לאדם שיש לו מיחוש חזק.
ומשום דהאדם הזה סובל מאד מכאבים, ולדבריו זה עוזר מאד, אשמח אם אוכל לקבל את התשובה במהירות האפשרית.
בהוקרה ובכבוד רב ויישר כח מראש.
ש. ה.

תשובה:

א.  אינני מכיר את החגורה המגנטית, וכן אינני מכיר את המנגנון של פעולתה.
ב.  אם החגורה לא מתחברת לזרם חשמלי, אלא יש בה מגנטים קבועים, אין סיבה לאסור את השימוש בה בשבת.
ג.  אדם הסובל מכאבים חזקים נחשב לכל הפחות כחולה שאין בו סכנה ולכן גם אם חגורה כזו מיועדת רק לחולים, אין איסור להשתמש בה בשבת עבורם.
ד.  אם החגורה זקוקה לשם פעולתה לחיבור לזרם חשמלי – אנא הודיעינו בצירוף פרטים טכניים נוספים על החגורה והשימוש בה.

[print_link]

שאלות נוספות