נגישות

מכון שלזינגר לחקר הרפואה על פי ההלכה

דרכי מציצה בברית

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

30 בדצמבר 2011

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

השאלה מופנת לכבוד הרב הלפרין שליט"א

קראתי מספר פעמים את המאמר הנפלא על ההפוקסיה של העטרה,

ברצוני לדעת האם עולה מן הדברים, שמכיון שעיקר סיבת המציצה היא לחדש את אספקת הדם התקינה אל העטרה, וזו נעשית ע"י יצירת ואקום על עורקי הולכת הדם,
א"כ לכאורה אין צורך למצוץ את איזור החיתוך, אלא למצוץ את העטרה עצמה, ופעולה זו אמורה ע"י הואקום הנוצר לחדש את זרימת הדם לאחר הטראומה של החיתוך?

וא"כ יתכן באופן תיאורטי מצב שפי המוהל לא יתלכלך כלל מדם כיון שהוא אינו מוצץ את הדם מכלי הדם הפגועים, אלא מוצץ את העטרה עצמה.

ובפרט שראיתי מספר מוהלים שלאחר הפריעה מהדקים תחבושת מתחת לעטרה (במקום השקע) ומוצצים את העטרה בזמן שהתחבושת סוגרת את כלי הדם הפתוחים ומצמיתה אותם. וחשבתי שאולי המקור למנהגם זה, הוא המאמר של כב' ?

השאלה היא אמיתית, ולא חלילה לקנטר!
בברכת התורה

ב א

תשובה:

המציצה אמורה לכלול את שארית העורלה, כדי להפעיל את הלחץ השלילי על עורקי העורלה החתוכים וכך לפתוח את החסימה (אם נוצרה) בהתפצלות של עורקי גב (הפין) לעורקי העטרה ולעורקי העורלה.
לכן הואקום צריך לכלול לא רק את העטרה, בה יעילות הואקום נמוכה יחסית (אין כלי דם פתוחים) וגם את שרידי העורלה.

[print_link]

שאלות נוספות

טבילה עם גבס

אישה שרב התיר לה לטבול (בשעת הדחק גדולה, כמובא בשערי טבילה)עם גבס בידה. האם ההגבלה שלא להרטיב את המקום היא בגדר אומדנא או שיש חשש

קרא עוד »