הגדרת עבודה בהלכה – בהגדרת רבייה מסחרית
שלום רב, שמי ד"ר שרון בסן, אני ביואתיקאית וד"ר למשפטים הכותבת בנושאי אתיקה של טכנולוגיות פריון.לאחד המאמרים שלי אני מחפשת הגדרה הלכתית של "מהי עבודה"
האם יש בעיה בלימודי פיזיותרפיה והעיסוק המקצועי בתחום?
לשליחת התשובה
בתודה
קיימות מספר בעיות הלכתיות הקשורות לדיני צניעות.
א. תירגול.
בשלבי הלימוד של מקצוע הפיזיותרפיה אין היתר להתאמן על בני המין השני ולהיפך. (שמעתי על מקרים רבים בהם תלמידות בתחומים דומים הזמינו את אחיהן לצורך אימון על בני המין השני, כאשר אימון זה היה חיוני לעצם הכשרתן המקצועית.)
קשה מאד להתיר הסתכלות על חלקים מוצנעים של בן המין השני, במיוחד כשמדובר בהסתכלות של גברים על אזורי גוף ערומים של נשים.
במצבים מיוחדים ומוגדרים ניתן למצוא היתר כשהמסתכל נשוי, ואת הפרטים על כך עליו לקבל, על פי הנסיבות, מרב פוסק באופן אישי.
לגבי עצם הטיפול בבן המין השני כאשר הוא סובל ונזקק לטיפול, המצב שונה.
פרטים על כך ניתן לראות בתשובות קודמות של פרוייקט השו"ת: שו"ת 3235, ובשו"ת 3267.
שלום רב, שמי ד"ר שרון בסן, אני ביואתיקאית וד"ר למשפטים הכותבת בנושאי אתיקה של טכנולוגיות פריון.לאחד המאמרים שלי אני מחפשת הגדרה הלכתית של "מהי עבודה"
שלום לרב, אודה לתשובתך העקרונית ולהפנייה למקורות במשפט העברי בסוגיה המפורטת לקמן:כיום מנסים לקדם בחקיקה, אפשרות למתן הנחיות רפואיות באמצעות ייפוי כוח במקביל למוסד האפוטרופסות המוסדר
אני בגיל המעבר. מתקשה מאוד להירדם בלילה ולוקחת באופן קבוע לפני השינה כדור נוקטורנו 3.75 מ"ג. האם מותר לקחת את הכדור ביום כיפור בלי מים.
שלום הרב! קיבלתי את השאלה הזאת מתלמידה שמתחילה מסלול תואר שלישי/מחקר בארץ. היא שואלת לגבי שימוש התאי בגזע מעוברים (לאחר הפלה). אני מצרף את השאלה