צום יום כיפור בהריון (טרימסטר ראשון, לאחר הפלה)
שלום ביום כיפור אהיה בע"ה בשבוע ה-4 להריון. הריון זה הינו ראשון לאחר הפלה (שחלה בשבוע ה-9). האם עלי לצום או שיש בכך סיכון לאיבוד
שלום לרב! —אבקש לקבל מקורות לתשובה—– ידועה לי הבעייתיות של השתלת איברים, ואולם שאלתי מופנית לגבי הצד האתי של הרופא. איזו זכות יש לרופא כאשר הוא משתיל איברים לעצור חיי אדם? הרי שבעצם הוצאה של איברים (חיוניים ולא חיוניים) הרי הוא גוזר גזר דין מוות על החולה? האם אין פה עניין של רצח? הרי שאם יש עניין של פיקוח נפש יש להחמיר בדין אז איך מסתדרת השתלת האיברים (למתירים) עם מעשהו של הרופא? לסיום אוסיף ואשאל, איך אדם יכול להחליט את מי להעדיף-חולה שיש להשתיל אצלו ו/או חולה שיש לקחת ממנו איבר?
אסור באיסור מוחלט לקצר חיי חולה בלקיחת איבריו, גם אם האיברים הללו מיועדות להשתלה.
הריגת חולה גם היא רצח. ורצח אסור באופן מוחלט ואיננו נדחה מפני פיקוח פיקוח נפש. (פסחים כה, ב).
שלום ביום כיפור אהיה בע"ה בשבוע ה-4 להריון. הריון זה הינו ראשון לאחר הפלה (שחלה בשבוע ה-9). האם עלי לצום או שיש בכך סיכון לאיבוד
בדקתי וספרתי שישה ימים ובבוקר היום השביעי ושכחתי לבדוק לפני שקיעה ביום האחרון האם אפשר לטבול?
שלום רב, אני רופא סטאז`ר. כהתחלה הייתי שמח אם תוכלו להמליץ לי על אתר ממנו אפשר ללמוד בנושא הלכות רפואה. אבל לשאלה שהיתה מעשית מבחינתי.