חילול שבת להצלת ביצית מופרת
שו"ב וכט"ס ברצוני לשאול לגבי חילול שבת להצלת ביצית מופרת. ראיתי בנשמת אברהם ח"ג שהביא את דעת בעל שבט הלוי שאוסר. האם עוד פוסקים טיפלו
מאתר כיפה, מספר השאלה: 114617
שלום, לא ידעתי למי להפנות שאלה שכזאת: קראתי באיזה מקום, שאדם שהוא לא נקי לא יכול להזכיר את שם ה', לברך, להתפלל וכו' אז רציתי לדעת,בחורה שהיא בזמן מחזור- ובלתי אפשרי שהיא תהיה נקיה לחלוטין כל הזמן, [וגם לה זה לא מרגיש נעים- לכן השאלה..] האם מותר לה לברך ולהתפלל כל עוד היא לא נקיה ממש? [אישית- השאלה עלתה כי לי המצב באופן כללי בלתי נעים, ואם כך הרי זה לא מכובד,לא?] תודה מראש על המענה. [אשמח אם תשלחו לי את התשובה למייל,ותכתבו על השאלה שהיא לבנות בלבד]
השאלה מתחלקת לב' נידונים. בזמן שהאישה היא נידה, בזמן ראיתה, האם מותר לה להתפלל ולברך-
א. מצד שהיא טמאה.
ב. מצד נקיות.
לגבי א':
הרמ"א בסימן פ"ח סעי' א' כתב וזה לשונו: 'יש שכתבו שאין לאשה נידה בימי ראייתה ליכנס לביהכ"נ או להתפללל או להזכיר השם או ליגע בספר, ויש אומרים שמותרת, וכן עיקר. וכן פסקו האחרונים וכן נוהגים כדעה שמותר, ומכל מקום לא יסתכלו בספר תורה בשעה שמגביהים אותה להראות לעם.'
לגבי ב':
מצד נקיות ה'כף החיים' בסי' פ"ח כתב שבשעה שהדם שותת לא יברכו ולא יתפללו, וכן אם עדיין הדם לא נספג בפד או בבגד, לא להתפלל מצד נקיות. וכן פוסק ה'ערוך השולחן' שמותר לה לברך ולהזכיר השם, ובלבד שתהיה נקיה מדם ומטינוף.
והיום, שהנשים משתמשות בפדים, וכשהדם שותת נספג מיד בפד, אין כאן בעיה של נקיות, ומותר לכתחילה לברך ולהתפלל.
אכן אם הפד ספוג ביותר ויוצא ריח לא טוב או שהוא מאוס- אין לה ללמוד ולהתפלל עד שתסירנו.
שו"ב וכט"ס ברצוני לשאול לגבי חילול שבת להצלת ביצית מופרת. ראיתי בנשמת אברהם ח"ג שהביא את דעת בעל שבט הלוי שאוסר. האם עוד פוסקים טיפלו
בס"ד שלום! האם מותר ליטול ידיים בשירותים?! האם זה משנה כאשר השירותים הם בעלי כמה תאים או חדר אחד רגיל? תודה מראש.
שלום רב שאלה לרב הלפרין אני בן 62 לפני למעלה משנה אושפזתי בבית החולים על אבנים בכליות ובוצעו לי ריסוק האבן שאלתי את הרופא
שלום נולד לנו בן ביום שישי 30/6 לפני שקיעה. הילד נזקק לטיפול מיד לאחר הלידה ע"י טובוס, ולאחר מכן באינקובטור וחמצן 60% כיון שהתקשה לשמור