רישום רפואי בשבת (טכנאי רנטגן)
שלום כבוד הרב, אני שומר מצוות ועובד כטכנאי רנטגן באחד מבה"ח לעתים קורא שאני עובד בשבת , ואני נאלץ לחתום את שמי בכל הזמנה, כנוהל
מאתר כיפה, מספר השאלה: 114617
שלום, לא ידעתי למי להפנות שאלה שכזאת: קראתי באיזה מקום, שאדם שהוא לא נקי לא יכול להזכיר את שם ה', לברך, להתפלל וכו' אז רציתי לדעת,בחורה שהיא בזמן מחזור- ובלתי אפשרי שהיא תהיה נקיה לחלוטין כל הזמן, [וגם לה זה לא מרגיש נעים- לכן השאלה..] האם מותר לה לברך ולהתפלל כל עוד היא לא נקיה ממש? [אישית- השאלה עלתה כי לי המצב באופן כללי בלתי נעים, ואם כך הרי זה לא מכובד,לא?] תודה מראש על המענה. [אשמח אם תשלחו לי את התשובה למייל,ותכתבו על השאלה שהיא לבנות בלבד]
השאלה מתחלקת לב' נידונים. בזמן שהאישה היא נידה, בזמן ראיתה, האם מותר לה להתפלל ולברך-
א. מצד שהיא טמאה.
ב. מצד נקיות.
לגבי א':
הרמ"א בסימן פ"ח סעי' א' כתב וזה לשונו: 'יש שכתבו שאין לאשה נידה בימי ראייתה ליכנס לביהכ"נ או להתפללל או להזכיר השם או ליגע בספר, ויש אומרים שמותרת, וכן עיקר. וכן פסקו האחרונים וכן נוהגים כדעה שמותר, ומכל מקום לא יסתכלו בספר תורה בשעה שמגביהים אותה להראות לעם.'
לגבי ב':
מצד נקיות ה'כף החיים' בסי' פ"ח כתב שבשעה שהדם שותת לא יברכו ולא יתפללו, וכן אם עדיין הדם לא נספג בפד או בבגד, לא להתפלל מצד נקיות. וכן פוסק ה'ערוך השולחן' שמותר לה לברך ולהזכיר השם, ובלבד שתהיה נקיה מדם ומטינוף.
והיום, שהנשים משתמשות בפדים, וכשהדם שותת נספג מיד בפד, אין כאן בעיה של נקיות, ומותר לכתחילה לברך ולהתפלל.
אכן אם הפד ספוג ביותר ויוצא ריח לא טוב או שהוא מאוס- אין לה ללמוד ולהתפלל עד שתסירנו.
שלום כבוד הרב, אני שומר מצוות ועובד כטכנאי רנטגן באחד מבה"ח לעתים קורא שאני עובד בשבת , ואני נאלץ לחתום את שמי בכל הזמנה, כנוהל
האם ניתן לקבוע באופן וודאי את מין העובר לפני יום הארבעים? באם כן כיצד תוסבר הגמרא שאומרת שעד 40 יום ניתן להתפלל על מין הוולד,אך
האם על פי ההלכה, מותר להורים לשאוב זרע מגופת בנם על מנת שישמש להרפיה מלאכותית בעתיד לצורך המשכת המשפחה? האם אין בזה פגיעה בכבוד המת
שלום רב, אשתי מחפשת רופא נשים דתי או המודע היטב להיבטים הדתיים. האם תוכלו להמליץ לנו על רופא נשים , בקופ"ח מאוחדת בבני ברק או