פונדקאות עבור זוג בגיל 50
מה ההלכה לגבי פונדקאות עבור זוג בגילי ה-50+ שאין ילדים, ויש עוברים מוקפאים של הבעל ותרומת ביצית של גויה (בחסות פוע"ה)?
שלום,
לפני כ-4 חודשים עברתי גרידה לאחר הריון לא תקין (זה היה הריון ראשון,אני נשואה קצת יותר משנה).
מאז אני סובלת מבעיה של כתמים.
חודש שעבר הצלחתי לעשות הפסק טהרה אחרי 6 ימים (עד אז הייתי עושה אחרי 5 ימים), כמעט כל הבדיקות הייתי צריכה לשאול את הרב, אבל ביום השלישי הייתה שם נקודה שחורה והרב אמר לי לעשות הפסק טהרה מחודש באותו יום.
לפני יותר משבוע היה לי סיפור דומה בו הייתי צריכה להביא כמעט את כל הבדיקות שעשיתי לשאלת הרב. כולם היו בסדר חוץ מהבדיקה של היום השישי. יום לפני שהייתי צריכה ללכת לטבול נאלצתי לעשות הפסק טהרה מחדש בגלל נקודה שחורה שהייתה על הבדיקה שהרב אמר שזה שחור ממש והוא לא יכול להתיר.
לאחר שעות של בכי הבנתי שהכל לטובה ויכול להיות שיש לי בעיה רפואית שאני לא מודעת אליה, אז קבעתי תור לרופאה אך התור המוקדם ביותר שיכולתי לקבוע הוא ביום חמישי.
שאלתי היא כזו:
האם יש אפשרות שיש לי בעיה בנרתיק ושהנקודה שחוזרת על עצמה היא כלל לא מטמא?
אם זו תהיה תשובת הרופא,אני מניחה שאני צריכה לחזור אל הרב במקום ישובי ולשאול אותו מה לעשות אך האם יש טעם לנסות ללכת מחר (היום) לרופא פרטי לבדיקה או שממילא אני מחכה עד סוף השבוע כדי לטבול?
מקווה שהייתי מספיק ברורה כדי שתבין את כוונתי.
אני לא רוצה לפספס שוב את זמן הביוץ בגלל בורות שלי…
נענתה שעליה להתקשר ישירות להלפרין
מה ההלכה לגבי פונדקאות עבור זוג בגילי ה-50+ שאין ילדים, ויש עוברים מוקפאים של הבעל ותרומת ביצית של גויה (בחסות פוע"ה)?
שלום רב, ביום שלישי האחרון בשעות הצהרים עברתי ניתוח פיסורה. (חיתוך שריר הסוגר) הסיכון המרכזי בניתוח הנ"ל הינו חו"ח זיהום. לכן קבלתי הוראה מהרופא המנתח
בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות כאבנים (סוטה דף יא עמוד ב) האם יש דיון בהתאמה של תיאור זה למציאות המדודה מדעית?
אישה שרב התיר לה לטבול (בשעת הדחק גדולה, כמובא בשערי טבילה)עם גבס בידה. האם ההגבלה שלא להרטיב את המקום היא בגדר אומדנא או שיש חשש