צום יום כיפור בהריון בסיכון (הריון עשירי)
שלום רב! שלחתי שאלה בנושא צום ביום כיפור בהריון ולא נעניתי. אודה אם תוכלו לענות:אני בת 31, אמא לשלושה ילדים, אני נמצאת בהריון בסיכון, הריון
אדם ללא רקע רפואי, שעבר ב'שבת' דום לב והפסיק לנשום, ומבחינה הלכתית ורפואית הוא נחשב ל'מת', מותר על פי ההלכה, להתחיל לעסות את לבו ולבצע בו הנשמה מפה לפה, ואנו אף
רואים הרבה מאוד מקרים שאנשי 'חברת הצלה' החזירו לחיים אנשים כאלו שמבחינה מציאותית והלכתית היו מתים וקמו לתחיה מחדש – תחיית המתים מן התורה בימינו, ואנו אף רואים באתר
הדברות הנודע לשם ולתפארת, חלק מההוכחות למציאות הבורא יתברך, את המציאות של "חיים לאחר המוות", על אנשים יהודים ונכרים שמבחינה הלכתית ורפואית ממש מתו, ולאחר שהתעוררו,
הם ספרו את כל המציאות הרוחנית שהייתה עמם בעולם האמת.
מה הוא הקוד ההלכתי לעניין שבת ובימות החול, מתי צריך להתחיל לטפל באיש זה, טיפול חירום כדי לנסות ולהצילו, ומה הוא הקוד ההלכתי להפסיק לטפל בו?
מחכה ומצפה לתשובתכם הרמה
מרדכי יצחק אגסי
מחבר הספר בדרך המלך ואסורי המלך
מאחר ואם ניתן להחזיר לפעילות תקינה את ליבו ואת מערכת הנשימה שלו, הרי הוא נחשב חי לכל דבר, פשוט שיש לטפל בו גם בשבת כמו בכל חולה אחר שיש בו סכנה, בין בודאי ובין בספק.
[לעומת זאת מי שדינו כמת גמור, והוא יכול לחזור לחיים רק על ידי מעשה ניסים ולא בדרך הטבע, מותר לחלל עליו שבת רק אם בוודאי יוחזר לחיים, כמו שביאר הנצי"ב מוולוז'ין את דברי התוס' לגבי החיאה של בן הצרפית בידי אליהו הנביא. ראה ב"מ קיד,ב, תוד"ה אמר ליה]
שלום רב! שלחתי שאלה בנושא צום ביום כיפור בהריון ולא נעניתי. אודה אם תוכלו לענות:אני בת 31, אמא לשלושה ילדים, אני נמצאת בהריון בסיכון, הריון
האם moxyvit בתרחיף כשרה לפסח עבור ילד בן 8 ,החל טיפול לפני שלושה ימים,צריך להמשיך עד 10 ימים
לכב' הרב הלפרין שלום, (אינני יודע באיזה ממשק זה מגיע לרב לכן אני שולח גם דרך כאן) בנוגע לשאלה מס' 4527 וכן שאלה מס' 3524
My mother is an 89 year old woman who made Aliyah 2 years ago. She underwent a TAVI at Shaarei Tzedek in March 2016. She