שימוש בביצית מופרה/טרום עובר למחקר
שלום לכבוד הרב הלפרין אני סטודנט לתואר שני בגנטיקה ורציתי לשאול את הרב שתי שאלות שאלה ראשונה בהנחה שתיפתרנה הבעיות הטכניות והבטיחותיות בשיבוט בני אדם,
אם ה' עושה שברק יפגע בי ואני ניכנס לדום לב (ברק כי זה פשוט נדיר ולא בגבולות האדם) מי אנחנו להציל את האדם שה' בחר להכות?
לא הבנתי למה בחרת דווקא בברק?
הרי גם אם קבלת דלקת ריאות, כשללא טיפול אנטיביוטי סיכוייך למות מהדלקת הם גבוהים. מי אנחנו להציל את האדם שה' בחר להכות?
שאלה זו נשאלה בעבר ויש לה שתי תשובות שכל אחת מהן מספיקה:
1. התורה התירה בפירוש לרפא חולה או פצוע, בפסוק "ורפא ירפא". ורש"י מסביר את הצורך בהיתר לרפא בשאלתך. (מי אנחנו וכו'). ואם התורה התירה במפורש – הרי שה' רוצה שתציל גם כשהוא מכה.
2. שיטת הרמב"ם בפירוש המשניות בסוף פרק רביעי של מסכת פסחים היא פשוטה.
שהרי תוכל לשאול, אם אדם עני וגם רעב, מי אנחנו שנציל אותו מהרעב שה' היכה בו?
והתשובה:
חוקי הטבע נבראו לשימוש האדם (בהגבלות שלא יעבור על דברים אסורים) והריפוי של "מחלת הרעב" או מחלה אחרת הם חלק מהאמצעים הקיימים בטבע שנמסרו לרשות שימושו של האדם.
לכן מותר לו לזרוע ולקצור, לטעת ולבצור, להשתמש במשקפיים לשפר את הראיה, ולהשתמש במכונית או במטוס להגיע למקומות רחוקים שללא המכשיר הטכנולוגי לא היה יכול.
גם רפואה היא רק מכשיר טכנולוגי שניתן עם רשות שימוש לאדם.
שלום לכבוד הרב הלפרין אני סטודנט לתואר שני בגנטיקה ורציתי לשאול את הרב שתי שאלות שאלה ראשונה בהנחה שתיפתרנה הבעיות הטכניות והבטיחותיות בשיבוט בני אדם,
שלום וברכה. ברצוני לברר אודות כשרות התרופות מטרנה ו/או פרנטל לנשים הרות ומניקות. האם אחת כשרה יותר מהשניה? האם מותר לקחת ? באם לא, האם
ערב טוב. שאלתי היא בנושא נידה. אני עורכת מחקר השוואתי לגבי המחזור הנשי, וכיצד חוות אותו נשים דתיות לעומת חילוניות. כלומר האם רואות במחזור משהו
אשה בתחילת הריונה שבוע 7/8 חשה מאוד לא טוב ובפרט בצום. היא מפיגה את התחושה הרעה על ידי אכילות קטנות לעיתים מזומנות. כיצד עליה לנהוג