בס"ד
האם ישנו איזה היתר להורים לחזור עם ילדם בשבת ויו"ט מבית החולים בליל שבת כאשר אין להם שום אפשרות להשאר שם עד צאת השבת והם בתוך תחום שבת ברכב הנהוג ע"י נכרי
תודה רבה
מ א
1. אם הילד עדיין חולה (אפילו שאין בו סכנה), מותר בשעת הצורך לחזור לביתו על ידי נהג נכרי, כשאר צרכי חולה שמותרים על ידי נכרי. וכן הדין בקטן (פחות מגיל 9), שצרכי קטן נחשבים גם כן כצרכי חולה. (רמא שכח,ז)
2. אם הילד גדול, וכבר אינו חולה, אין להתיר אלא אם כן ממש אין מקום להשאר בביה"ח והדבר כרוך בסבל רב, על פי המתבאר בשאלתך הקודמת (#5618), שאפשר להחשיב זה כחולי.
3. בכל מקרה, ההורים גם יכולים להצטרף ולחזור על ידי נהג נכרי, כשאר מלווה שהתירו חז"ל לחזור על ידי נכרי אם אין מרחק י"ב מיל (פחות מ-12 ק"מ) מקצה העיר בו נמצא הבית חולים עד הבית (פחות משנים עשר ק"מ) מקצה העיר בה נמצא בית החולים, עד ביתם. (שש"כ פ"מ סוף סעיף עא)
בברכה
הרב מאיר אורליאן
שלום כבוד הרב! אשתי עברה גרידה ביום חמישי האחרון. העובר התאים לשבוע 6 או 7. הגרידה בוצעה בשבוע 9 לפי ווסת. מה דינה לגבי הצום
שמי ליאת, אני עובדת סוציאלית בדיור בקהילה לאנשים עם צרכים מיוחדים. בימים אלו אנו עסוקים בשאלה לגבי הנושאים שבינו לבינה היתרים ואיסורים על-פי ההלכה עבור
לאחרונה נפוצה שיטת טיפול "פסיכולוגית" חדשה הפועלת לשחרור רגשות שלילים והקלה נפשית ופיזית (ע"י טפיחה על מרידיאנים+דיבור) וכן הסמכת מטפלים בכך. מה יחס היהדות לשיטה