איסור סירוס לעומת הוצאת זרע לבטלה
שלום וברכה, לא הבנתי למה סירוס הרבה יותר חמור מהוצאת זרע לבטלה?זה סתם מקניט את האדם היצר הזה וגורם להמון עבירות ובלבולים ועצבויות ובעולם הבא
שלום רב,
שמי אילן ואני עובד סוציאלי במחלקה סיעודית בשורש.
פנתה אלי בשאלה אשתו של דייר, שבעקבות דימנסיה כיום אינו מדבר.
כאשר התאשפז לאחרונה -ביקשו בביה"ח להחתים אותה על טופס d.n.r. והיא שאלה אותי. האם קיים טופס כזה המותאם להלכה היהודית לאדם שומר מצוות. האישה התייעצה עם רב ולמיטב הבנתי הרב המליץ על טופס כזה.
אשמח לשמוע מכם על התייחסות ההלכה לטופס זה והאם קיימים טפסים מיוחדים התואמים את ההלכה.
בתודה,
אילן להמן
א. לא ניתן להתייחס לטופס תיאורטי. ניתן להתייחס רק לטופס מסויים שיוצג לפנינו.
ב. גם בארץ משתמשים במונח DNR – Do Not Resuscitate
כלומר: להמנע מהחיאה במקרה של דום לב.
הנחיות של חולה להתנהג כלפיו ע"פ DNR, אמורות בארץ להיכתב לפי התוספת הראשונה לחוק החולה הנוטה למות התשס"ו-2005.
לגבי המשמעות המשפטית, עיין היטב בחוק החולה הנוטה למות, ולגבי המשמעות ההלכתית במאמרו של הרב פרופ' שטינברג על הבסיס ההלכתי לחוק החולה הנוטה למות [רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 476-488 (2006); אסיא עא-עב, עמ' 25-39 (2003)]
בכל מקרה לפי החוק בישראל אי אפשר לקבל הסכמה למניעת טיפול מאריך חיים מאדם שאיננו כשיר.
יוצר אם כן שלפי החוק אשתו של החולה איננה מוסמכת לחתום עבורה על הסכמה לאי-הארכת חיים.
שלום וברכה, לא הבנתי למה סירוס הרבה יותר חמור מהוצאת זרע לבטלה?זה סתם מקניט את האדם היצר הזה וגורם להמון עבירות ובלבולים ועצבויות ובעולם הבא
בס"ד שלום רב אישתי בשבוע ה36 37 להריונה ובבדיקה אחרונה התגלה שהעובר עדיין במצג עכוז. האם יש ללכת לעשות היפוך אצל רופא, במטרה שהעובר יעבור
What is the halakhic view on the use of animals as instruments of therapy for the mentally ill/aged/lonely/housebound?