בענין סכנה שבלידה
שלום רב, ידוע לכם מה שכתב המגיד משנה שכאב היולדת וחבליה הם כדבר טבעי לה ואין אחת מאלף מתה מחמת לידה. האם זה תואם עם
ילדה שסיבכה בזקנה בטלה ילדה
השאלות :
1) מהו המקור המדויק ?
2) מה פירוש המילים בהקשר הנכון ?
1) מסכת סוטה בתלמוד הבבלי דף מג עמוד ב.
2) ילדה – ענף צעיר, זקינה – עץ מבוגר. לפירוש בהקשר הנכון – פירוש רש"י שם, רמב"ם הלכות מעשר שני י,טז , שולחן ערוך יורה דעה רצד,כב. ההקשר המקורי הוא הלכות ערלה והאפשרות לעקוף את שנות האיסור באמצעות הרכבת ענף צעיר שאין עליו עדיין פירות ("ילדה") על אילן מבוגר ("זקנה").
ההקשר במסגרת רפואית-הלכתית הוא לגבי השתלת שחלות. ראו בשו"ת אבן יקרה (ר' בנימין אריה הכהן וייס), דראהאביטש: דפוס א"ה זופניק, תרע"ג, [מהדו"צ ניו יורק, תשמ"ט], סי' כט. (הובא גם בספר אסיא ח עמ' 152)
ראו מאמרים לדוגמא:
ד"ר חנה קטן, שלומי רייסקין, השתלת שחלות ואשכים, אסיא פא-פב, עמ' 54-68 (2008).
הרב יהושע בן מאיר, הורות משפטית והורות גנטית בהלכה, ספר אסיא ח', עמ' 73-81 (1995); אסיא מז-מח, עמ' 80-88 (1989)
הרב פרופ' אברהם שטינברג, באנצקלופדיה ההלכתית רפואית, ערך "הפריה חוץ-גופית".
שלום רב, ידוע לכם מה שכתב המגיד משנה שכאב היולדת וחבליה הם כדבר טבעי לה ואין אחת מאלף מתה מחמת לידה. האם זה תואם עם
Dear Dr. Halperin, Dr Avraham mentioned at the AOJS conference this past month that Rav Shlomo Zalman never took a position regarding IVF. I noticed,
שלום כבוד הרב ברצוני לשאול לגבי תרומת זרע לאשה אלמנה ללא ילדים(התרומה לא מבעלה הנפטר אלא מבנק זרע ) . מאחר והאשה אלמנה מזה 8.5
מכון שלזינגר שלום! רציתי לשאול האם לדעתכם מותר לשבט בני אדם לצורך ריבוי ורבייה? אשמח אם אקבל תשובה בהקדם האפשרי תודה רבה =)