היסטוריה של חולשה בצום
בס"ד לרב שלום וברכה! אני נערה בת 13 שכבר מחויבת לצום. בצום יום כיפור שעבר צמתי ולמחרת בצהריים הלכתי לבית כנסת והרגשתי שאני לא יכולה
לצורך כתיבת נייר עמדה בתחום של מדיניות משרד הבריאות – פסיכיאטריה, אנחנו מבקשים להיחשף למאמר וכדומה הדן בשאלה כיצד יש לנהוג בחולה נפש שביצע פשע, דוגמת רצח בתוך המשפחה.
(לצורך הדיוק אציין שאני מסייעת בידי מי שאמון על הנושא. אינני מעורבת ישירות בכתיבת נייר העמדה)
תודה ר
ראי:
א. ספרו של השופט ד"ר יעקב בזק , "אחריותו הפלילית של הלוקה בנפשו" חלק שישי: המשפט העברי (מהדורה שניה, 1972) עמ' 221-258.
ובמיוחד פרק י"ט – (250-256) הנימוק לפיטוריו של השוטה מחובות: יסוד הדעת, שלמות הדעת ויסוד הרצון.
ב. ספרו של הרב משה מרדכי פרבשטיין "משפטי דעת, עיונים ובירורים בגדרי הדעת ובהלכות שוטה" (הוצאת מכון שער משפט והנהלת בתי הדין הרבניים, ירושלים 1995).
ג. הרב שלמה הכהן אבינר, פסיכיאטריה והלכה – הבדל בין גישה מצמצמת של חז"ל לבין גישה מרחיבה של מטפלים פסיכיאטרים, רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 69-72 (2006), אסיא עג-עד, עמ' 73-76 (2004).
בס"ד לרב שלום וברכה! אני נערה בת 13 שכבר מחויבת לצום. בצום יום כיפור שעבר צמתי ולמחרת בצהריים הלכתי לבית כנסת והרגשתי שאני לא יכולה
אני עושה עבודה על רפואה אלטרנטיבית ורציתי לדעת מה צד ההלכה בנושא הבא: (וזה ממש דחוף אז אם אפשר לשלוח תגובה במהירות זה ממש יעזור
אני צריכה להכין עבודה בנושא הדימום המוגבר, אני צריכה להביא את הפן המדעי ואת הפן ההילכתי של הנושא הנ"ל. בחלק המדעי של נושא אני צריכה
שלום לאחר שקראתי את כל התשובות העקרוניות בנושא ניתוח פלסטי. האם ניתוח להגדלת חזה בשביל לשפר את חיי הזוגיות (כשכבר כמעט אין משיכה במצב זה)