אשתי קיבלה המלצה ליטול תרופה הומואפטית בשם nervo heel של חברת אלטמן. מדובר בטבליות למציצה. הפניה לתרופות הומאופטיות נעשית, על פי המלצת מטפלת, במקביל לטיפולי פוריות שאנחנו עוברים כבר שנים רבות.
על גבי האריזה אין סימון כלשהו לכשרות.
בהתאם לסימון על האריזה כל טבליה מכילה:
Acidum phosphoricum D4 60 mg; Ignatia D4 60 mg; Sepia D4 60 mg; Kalium bromatum D4 30 mg; Zincum valerianicum D4 30 mg; lactose 60 mg; magnesium setearate 1.5mg
האם מותר להשתמש בטבליות? תזכו למצוות
טבליה שיש בה מרכיב שמופק מדבר טמא ולא בטל בשישים, יש מקום להתיר בה את השימוש מצד כמה סיבות:
א. צורת השימוש בטבליות היא בבליעה, וזה נחשב שלא כדרך אכילתו, שמותרת לחולה שאין בו סכנה, וכן נחשב שלא כדרך משום שהדבר בעצמותו אינו ראוי למאכל אדם.
אלא שיש מקום לדון א' האם אדם שעובר טיפולי פוריות נחשב כחולה שאב"ס, ב' האם תרופה הומאופטית נחשבת כתרופה שמותרת לחולה שאב"ס מכיון שלא הוכחה יעילותה.
בנוגע לא' בודאי שאדם שעובר טיפולי פוריות נחשב כחשאב"ס כמבואר באחרונים שכל דבר שחסר לאדם להיותו שלם כיתר בנ"א נקרא חולה שאב"ס.
בנוגע לב' נראה שלא נחשב כתרופה שמותרת לחולה שאב"ס משום שלא הוכח שהתרופה מועילה.
ב. צריך לברר אם הצבע שמופק מדבר טמא עבר איזה שהוא תהליך כימי, ופנים חדשות באו לכאן, ואז יש מקום להתיר.
ג. ישנו צד נוסף להתיר משום שיעילות התרופה היא דווקא כשזה עם תערובות אחרות שהן כשרות, והו"ל זה וזה גורם שמותר.
האם מה שנפסק בשולחן ערוך, (אורח חיים, סימן ר"ל, סעיף ד'), לגבי ברכה לפני טיפול רפואי נכון גם לפני תרומת דם? (משום הקזת דם) בתודה
I am to start a "Cardiac Rehabilitation" program this week. They have asked me to fill out a "Health Care Proxy." Part of that is
התקנתי לפני 3 שבועות התקן מירנה במהלך נתקופה היו לי כאבים חזקים (זהים לצירי לידה) הלכתי אתמול לרופאת נשים לבדיקה בבדיקה שנעשתה נמצא שההתקן נפל