נשאלתי מאת רופא על האפשרות להשתמש בכתובת קעקע לניתוח שיחזורי בפרט לצבוע השד אחרי ניתוח לסרטן, וכדומה. ראיתי כמה תשובות שנוטות לקולא להאשה להשתמש בניתוח הנ"ל, ואחד מן הסניפים להקל הוא שהרופא יהיה אינו יהודי. לאור זאת האם יש מקום להקל לרופא יהודי לבצע הניתוח שיחזורי הזה? ומה הדין בשעת הדחק ומה הגדר של דחק במצב הזה, האם היא צריכה להמתין הרבה זמן לרופא א"י נחשב לשעת הדחק, או מפני סיבת ממון, וכדומה?
תודה מראש,
ד
לגבי השיקום הקוסמטי של השד המשוחזר אחרי הניתוח , כבר הורו גדולי הפוסקים שהדבר מותר גם אם מדובר בשימוש בטכניקה של קיעקוע.
ראה גם בשו"ת (#3268) בנושא איפור קבוע וכתובת קעקע, בו ענו הרב גבריאל טולדנו והרב ד"ר מרדכי הלפרין, ובמאמר שיצא בחוברת אסיא פז-פח, עמ' 39-41.
להלכה כל הנ"ל נכון גם אם מדובר ברופא יהודי, ואין צורך לחזר אחר נוכרי כל עוד יש בכך קושי או אפילו אי-נוחות.
אני חולה במחלת קרוהן מחלת מעי דלקתית. כחלק מהתרופות שאני נוטל אני נוטל תרופה שנקראת מודולן.התרופה נלקחת באבקה(כמו מטרנה) לתרופה יש טעם טעים ואין עליה
שלום שמי סמדר שחל ואני רכזת חברתית באולפנא סגולה בקריית מוצקין. לקראת שבוע בו אנו עוסקים בשאלות רפואיות רציתי לשאול כיצד נבחר האדם המיועד להשתלה
!שלום לכבוד הרב: מכון שלזינגר נוספה שאלה עבורך באתר מורשת בתאריך: 19/09/2005 10:53:41 :כותרת השאלה הנקה מעבר לגיל שנתיים :תוכן השאלה לפי שו"ע, יורה דעה