הפלת עובר עם מום בלב
שלום! בסקירת מערכות הרופא מצא שיש לעובר מום בלב שנקרא AV-CANAL וגם חשד לתסמונת דאון בעקבות הממצאים. המליצו לי לעבור בדיקת מי שפיר לאימות .
נשאלתי מאת רופא על האפשרות להשתמש בכתובת קעקע לניתוח שיחזורי בפרט לצבוע השד אחרי ניתוח לסרטן, וכדומה. ראיתי כמה תשובות שנוטות לקולא להאשה להשתמש בניתוח הנ"ל, ואחד מן הסניפים להקל הוא שהרופא יהיה אינו יהודי. לאור זאת האם יש מקום להקל לרופא יהודי לבצע הניתוח שיחזורי הזה? ומה הדין בשעת הדחק ומה הגדר של דחק במצב הזה, האם היא צריכה להמתין הרבה זמן לרופא א"י נחשב לשעת הדחק, או מפני סיבת ממון, וכדומה?
תודה מראש,
ד
לגבי השיקום הקוסמטי של השד המשוחזר אחרי הניתוח , כבר הורו גדולי הפוסקים שהדבר מותר גם אם מדובר בשימוש בטכניקה של קיעקוע.
ראה גם בשו"ת (#3268) בנושא איפור קבוע וכתובת קעקע, בו ענו הרב גבריאל טולדנו והרב ד"ר מרדכי הלפרין, ובמאמר שיצא בחוברת אסיא פז-פח, עמ' 39-41.
להלכה כל הנ"ל נכון גם אם מדובר ברופא יהודי, ואין צורך לחזר אחר נוכרי כל עוד יש בכך קושי או אפילו אי-נוחות.
שלום! בסקירת מערכות הרופא מצא שיש לעובר מום בלב שנקרא AV-CANAL וגם חשד לתסמונת דאון בעקבות הממצאים. המליצו לי לעבור בדיקת מי שפיר לאימות .
ב"ה יום חמישי ח' אדר א' תשס"ח לכבוד הרב – שלום אישתי (37) ואני נפקדנו בילד לאחר מספר שנים של ניסיונות כולל התערבות רפואית חיצונית.
שלום נכבדי אבקש חומר בנושא עמדת היהדות וההלכה לגבי שילוב ילדים בעלי פיגור או מוגבלויות אחרות בחינוך הרגיל תודה רבה מ
בס"ד שלום רב, אשתי, בת 35, תהיה בע"ה בשבוע העשירי להריון ביום הכיפורים הקרוב. מדובר בהריון לאחר שתי לידות ולמיטב ידיעתנו ההריון תקין. הריון קודם