שימוש במשככי כאבים בברית מילה
שלום וערב טוברצוני לדעת אם יש מחקרים מדעיים שמאשרים שיש תועלת בשימוש לידוקין כדי לשכך כאב התינוק בשעת המילה, באופן שמקטין את הכאב של התינוק
שלום.
האם מותר ללכת למישהו שמרפא בכוחות על טבעיים?
השאלה היא במיוחד במישהו שיש לו כמה מחלות , ויקח הרבה זמן להתרפא ע"י רפואה רגילה , קונבנציונלית , ולעומת זאת ע"י מרפא על טבעי יהיה אפשר להתרפא יותר מהר ויותר בקלות.
בתודה
במקרה הראשון אין בעיה עקרונית להיעזר בהם, בתנאי כמובן, שלא ייגרם נזק לחולה בעקבות דחיית הטיפול הקונבנציונאלי.
במקרה השני השאלה הרבה יותר מורכבת.
לסיכום:
חשוב מאוד לעיין במאמר העקרוני של הרב אבינר על רפואה משלימה חילופית בספר אסיא ט' עמ' 90 – 103
כמו כן יש לראות את מאמרו של הרב שלמה אבינר "רפואה משלימה מיסטית למחצה", המאמר התפרסם בחוברת אסיא עה-עו (שבט תשס"ה), עמ' 50-64.
לגבי מקרים בהם יש חשש עבודה זרה כדאי לעיין בתשובתי לרב גלוכובסקי: פניית רופא מסוכן לרופא אליל, {הרב גלוכובסקי מנחם מנדל, הרב ד"ר הלפרין מרדכי, אסיא עה-עו, עמ' 7-32 2005}
שלום וערב טוברצוני לדעת אם יש מחקרים מדעיים שמאשרים שיש תועלת בשימוש לידוקין כדי לשכך כאב התינוק בשעת המילה, באופן שמקטין את הכאב של התינוק
שלום, קראתי את הכתוב באתר ונאמר כי פיקוח נפש דוחה את כל המצוות מלבד 3 החמורות, לא הבנתי האם הכוונה שפיקוח נפש דוחה את המצוות
Thank you in advance for your response. In light of opinions who draw a distinction between a 'choleh' and a 'bari' regarding the permissibility of