דיני טיפול במתים במהלך עבודת מד"א
שלום וברכה. הגעתי אליכם בחיפוש אקראי ואיני יודע אם זהו תחומכם, אבל אנסה. אני מתנדב במד"א ולא פעם יצא לנו להגיע למקרים בהם נקבע מוות,
דודי כבן 50 עבר ביום שישי האחרון ניתוח לכריתת חלק נוסף מרגלו עקב היותו חולה סוכרת. עד לרגע זה הוא עדיין לא התעורר. הוא מאושפז כרגע בטיפול נמרץ – מחובר למכונות הנשמה הרופאים מגדירים את מצבו קריטי ואומרים כי יש לו בצקת חריפה במוח וועדה רפואית שהתכנסה לפני כשעתיים הגדירה את מצבו כמוות קליני וממליצה לנתק אותו ממכונת ההנשמה הם רוצים לתת לו 12 שעות לפני שהם מנתקים. אנחנו מתנגדים לניתוק ומעדיפים להשאיר את ההחלטה על רגע מותו בידי הקב"ה. מה עושים במצב כזה
א. המושג מוות קליני איננו מוכר ברפואה יתכן שכוונתך למוות מוחי, אך יש להבהיר זאת במפורש.
ב. לא ניתן להתייחס לשאלה כבדת משקל כזו מבלי לראות מכתב סיכום מחלה מעודכן וכן את העתק הטופס בו מצוינות הבדיקות שנערכו לקביעת מוות מוחי, אם נעשו כאלה.
ג. בשאלות כבדות משקל מסוג זה חובה להתייעץ באופן אישי עם רב מורה הוראה.
מאחר והנושא מורכב מאוד, קיימות בו מחלוקות רציניות בין הפוסקים, וכל נתון רפואי יכול לשנות את הפסיקה ההלכתית.
שלום וברכה. הגעתי אליכם בחיפוש אקראי ואיני יודע אם זהו תחומכם, אבל אנסה. אני מתנדב במד"א ולא פעם יצא לנו להגיע למקרים בהם נקבע מוות,
האם יש מקום להתיר שימוש במד לחץ דם דיגיטלי לחולה שיש לו תנודות לא יציבות בלחץ הדם. כאשר לצורך לקיחת כדורים לייצוב לחץ הדם יש
מה עם הקונדום כאמצעי הגנה כנגד מחלות מין (למשל איידס, צהבת B וכו') האם אין לזה התייחסות מבחינה הלכתית? הרי ידוע היום שאין שום דרך
I’m an observant Jew who is often asked to attend gentiles on Shabbos and Yom Tov. What should my attitude be in such cases?