שימוש במחשב בשבת בבית החולים
שאלתי היא לגבי השימוש במחשב בשבת. בבית החולים בו אני עובדת כל מערכת התיקים ממוחשבת, כך שהמעקב אחר החולים, מתן הפקודות וכו' הכל מבוצע בהוראת
שלום וברכה
הינו אצל רבנים ואנו מתחזקים כל יום אך אנו יודעים כי היתר להפסקת הריון לא דבר המקובל אלא עם העובר נחשב לרודף מצד שני לפי הבעל ציץ קראתי שיש היתר אנו אובדי עצות
אנא עזרתך
כבוד הרב מרדכי הלפרין
המחלוקת הידועה בין הגר"מ פיינשטין (אגרות משה) לבין הגרא"י וולדינברג (ציץ אליעזר) זצ"ל, עוסקת בעובר שהוא בר חיים, אך יסבול סבל קשה עקב מומו. הגר"מ פיינשטין אוסר, והגרא"י וולדינברג מתיר להפסיק את ההריון.
במקרה דידן מדובר על עובר עם מום קשה שאיננו בר חיים כלל ללא סדרת ניתוחים מורכבת.
גם אם יעבור את סדרת הניתוחים בארץ, סיכוייו לשרוד נמוכים, כאשר על פי הדין ההורים לא מחוייבים למכור את נכסיהם כדי להטיסו לחו"ל למרכזים רפואיים מיוחדים, שם אחוז ההישרדות גבוה קצת יותר.
משום כך יש מקום לסמוך כאן על שיטות הפוסקים שדברתם איתם והורו לכם היתר.
שאלתי היא לגבי השימוש במחשב בשבת. בבית החולים בו אני עובדת כל מערכת התיקים ממוחשבת, כך שהמעקב אחר החולים, מתן הפקודות וכו' הכל מבוצע בהוראת
שלום רב, אודה לרב אם הוא יוכל לענות לי בפירוט.אני רווקה דתיה בת 37 והחלטתי להביא ילד מתרומת זרע, ניסיתי וביררתי אך לא הצלחתי להגיע
שלום רב, ניסיתי למצוא בכתבי הרמב"ם קטעים קצרים המראים על התייחסותו להיותו רופא.מה אומרת הצלת חיים בעבורו.ומה צריכה להיות התייחסות הרופא למטופליו על פי דרך
שלום ! שאלתי מופנית לרב דר מרדכי הלפרין בעלי התחיל באחרונה ללמוד בגמרא נושא ששייך לחישוב המולד וראש חודש הוא מתקשה בחישוב המולד וישמח מאוד